İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

23 Ekim 2013 Çarşamba

İK'nın en sevimli sorunu: KAYNAK YARATMA

Koala mode on

Alın size mülakat hikayesi

Sabah 8:30 a alarmı kurup alarmdan önce uyandım yine İstanbul şahane bir sabaha hazır, geceden sis bastırdı.

Günün şarkısı: rem-everybody hurts

Hala beyaz ceket giyebiliyorsan kış gelmemiş demektir aslında.

İğrenç bir trafiğin ardından görüşme yapacağım şirketteyim, düşünsene bugün sizin şirkete görüşmeye geliyorum, bi' şekerli kahveniz varsa alırım cicim. Bugün aynı zamanda 8576. defa kendimi anlatacağım( bu aralar bana herkes çok cicisin, çok yaratıcısın, pek minnoşsun, harika bir insansın dediği için egom tavan normalde olağanüstü mütevazi olan ben şimdilerde tavuskuşuyum ışıldıyorum evet evet erkek olanları öyleymiş biliyorum).

Son zamanlarda gerçekleştirdiğim şahane mülakatlara bakıyorum ve uhm çalıştığım eski şirkettede aynı sorun vardı: KAYNAK YARATMA bilmeyenler için aday kaynağı yaratma, kanayan yaramız, bizim çaresiz yalnızlığımız.

Sürekli aynı soru ile karşılaşınca sıkılıyorum, halbuki sor bana hangi süper kahraman? Thor geliyor mesela kiminle gideceksin? Kim eşlik edecek sana? Minnoş minnoş kendin mi gidersin? Şanelman ile de 10 ay 8 gün görüşmeme kararı aldınız? 




Yok, hep aynı soru, biliyorsunuz kariyer portalları ve ilana gelen başvurular çok yeterli olmuyor, biz Executive pozisyonlar çalışıyoruz, eeee siz nasıl kaynak yaratırsınız?

Bak ağzımı bozmayayım diyorum ama Cem Yılmaz'ın neden mizah? sorusuna kaynak:kıçım diye bir cevabı var ya, hah işte o soru bana her geldiğinde kafamda hep bu canlanıyor.

Nasıl kaynak yaratırsınız?
- E onu da mı bana soruyorsun?

Karşımızda bir defa sürekli bütçe diye ağlayan insanlar var, bu departman yöneticimiz olabiliyor, iç müşteri olabiliyor ya da danışman olanlar için dış müşteri oluyor. Her nedense şuursuzca hem en iyiyi, hem en yetenekliyi, hem de en ucuz olanı istiyorlar, neydi motto fıstık verirsen maymun alırsın canım.

Bir kere şirket kültürü yok, oluşmamış, adam daha asansörde günaydın demiyor, baş selamı hak getire, küçük tanrı direktörcükler falan var, eğitim birimi desen allahlık, herkese liderlik eğitimini itelemiş, sonra kaynak yok. E sen elde tutamıyorsun??? 

Ne verdin ki? Ne istiyorsun? Bu ne küstahlık?

Biz bilinci oluşmamış, ben ben ben diyen ego manyağı tipler, vizyonsuzluk, No ortak değerler, repütasyon desen orta Anadolu türküsü seksiliğinde, sonra insan kaynaklarcısına "kaynak yaratsana yeaaaaaa, hadi beeeeee" 2 doz aslansın sen kaplansın sen. Pozisyon kapama süresi arttıkça içlerindeki leş yiyici dışarı çıkar, hatta dur bir benzetme daha yapayım Bilbo Baggins, Frodo'dan yüzüğü ister son bir kez daha dokunabilmek için o an korkunç bir ifade belirir yüzünde hah işte o ifadenin aynısı karşı taraftan gelir, dostum ne kadar paçozlaşacakları hakkında bir fikriniz yok.

Ha bi de en güzeli eğer danışmanlık şirketi ise görüştüğün ve de 3-4-5 büyüklerden biri değilse ya biz onlar kadar departmanlaşamadık, pozisyon bazlı değiliz, herkes herşeyi yapar, satış departmanımız yok, oldu! Bende sonsuza kadar satış pozisyonu kapatmayı hedefliyordum, ilişki yönetimi, ik, satış bi'de sabahları ofis masalarının temizliği en büyük hobimdir, otobüsle işe gitmeye bayılırım, bir de saçı yağlı tipi kaymış iç çamaşırı gözüken görüşmeciler favorimdir.

Varsa kaynak yaratma önerileriniz, burada paylaşabilirim guys, kıskançlık etmeyin diğer ikcı kardeşleriniz de öğrensin, ikacılarımız çok minnoştur :) bana ne ben zaten headhunterim, profilerım.

Bir kez daha networkünüze Allah kaza bela vermesin derken, linkedin profilinizi, cv'nizi, ikili ilişkilerinizi güncelleyin diyorum. Bir klişe var; ne yaptığın değil kimi tanıdığın önemli diye bugünlerde buna sempatim var yine.

Be openminded, be selective, be angut, be hero.




P.S. Dün söylemeyi unuttum, ya linkedin ayarları değişmiş ya da başka bir şey olmuş anonim user olarak görünen kullanıcılar artık kabak gibi gözüküyor, ayarlarınızı eskiye döndürmek istersiniz belki.
P.S.S. O değil de lahmacun sizce de şahane bir şey değil mi?

Always baby(bon jovi şarkısı romantizminde)

I'll be there till the stars don't shine 
Till the heavens burst and 
The words don't rhyme 

No kiss,

Coco

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder