İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

29 Şubat 2016 Pazartesi

İnsan Kaynakları Zirvesi 2016: Akılcı Sadelik

Başlayalım mı?

Merhaba blög, merhaba Güneş, Ay, yıldızlar, çaptan düşenler, yetenekliler, yeteneksizler, normal olanlar, İzlekler. Siz n'aber ya?

Vallahi ne diyeyim, biz çok iyiyiz, Şubat  mevsim normalleri üzerinde bir sıcaklıkla karşıladı, bahçedeki ağaç çiçek açtı, yılın en merakla beklenen organizasyonlarından biri olan(benim için en öncelikli olanı aynı zamanda) İK Zirvesi geldi çattı.
Önce davetiyem geldi, sonra ajanda tasarım mailim geldi, application'ı yükledim, programı beklemeyi başladım, program da yüklenince seçimleri yaptım, ta taaaaaaaa(zirvede olanlar bilir şekerim ne demek istediğimi) artık hazırdım.

Prova 

Katıldığım diğer MCT organizasyonlarına bakıldığında aralarında en durgun, sakin olanıydı. Aynı sakinliği Elif Şafak dinlerken yaşamıştım sanırım. Bu benim için bir ilk, muhtemelen son zamanlarda reklamcılık, yaratıcılık, yalın iletişim falan okuduğumdan beklentim ve odağım İK'dan kaymış bununla ilgili olması da muhtemel.
Devam edelim;

Provalarda Trio Mandili dinleyip, sıradan ekibi selamladım:
- JR, Sue Ellen, Bobi, Tanyer Bey, Didem, Alper, Senem, Berna, Ateş, Robert, Ceyar sen çıktın yum.







Mini mini sohbetler ettik, efenim daha daha nasılsınızlar, acaba ne olacaklar, bu arada not: Tanyer Bey daha low profile bir sunum olacağını söyledi ama yine de şovunu yaptı diyeyim. Sunumlarının vazgeçilmezi orkestra ile birlikte bittabi, konseptin üzerinden geçtik, neden, niçün, nasıl ve hangi sürprizler...




Yer: Lütfi Kırdar
Amaç: Sadelik(Akılcı)
Başlama zamanı: Her MCT organizasyonunda olduğu gibi tam zamanında.
Kalabalık: Çok, her yer İK'cı, herkes İK'cı.
Zamanını en etkin kullanamayıp 11 dakika daha uzatan: Hasan Söylemez. 10 dakikası vardı, hikayesini anlatmaya yetmedi, sadeleştiremedi, Lorig'i gördük ama, kedisine aşık bir gezgin efendim, kitabı falan var hikayesi ilginç. 0 bütçe ile o kadar yolu bisikletlemek cesaret işi, tebrikler bir yandan...
En tasarımcısı: Ayşe Birsel, harikulade bir elbise, muhteşem bir aksan, tatlı tatlı mesajlar, çizmeli yazmalı şeyler düşünürseniz kitabı da var. Endüstriyel ürün tasarımı ile başlayan hikayesi, aşk, iş ekseninde anlattı, etkileyeci bir tarzı var efenim, tekrar izlemek isterim.
Umarım bir daha dinlemek durumunda kalmayız: Hakan Alp, sahnede kendisi kadar yorucu bir konuşmacı dinlemedim bu güne kadar, geçen yıl Boğaziçi'nde bir organizasyonda dinlemek durumunda kalmıştım, değişen bir şey yok. Belki bankacılara anlattığında eğlenceli geliyordur, eğitimci zirvelerinde satış yapmadan satış yapmaya çalışan, ama çok da başarılı olamayan
satışçı-eğitimcilere benziyor. Diyarbakır Diyarbakır olalı böyle zulüm görmedi. Merak etmeyin hayattayım, ölmedim ama örselendim.
En imzalı kitabı yazan: Whitney Johnson. Oldukça rahat, sakin bir anlatımla sunum yapan Whitney S Eğrisi ışığında sadelik, Merrill Lynch macerası, sunum yaparken anlatacaklarını unutma üzerine konuştu. Doğru riskleri alma, korku, farklı bakış açıları falan derken sahnede kendini kasmayan birini görmek güzel. Kitabı da Disrupt Yourself: Putting the power of disruptive innovation to work, bu yıl bitecekler arasında.



En doğaçlamacı: Robert Poynton, daha fazla fark edin, doğaçlayın, oluruna bırakın, işbirliği oluşturun derken kafamdaki tilkiler zıplıyordu.
En şık hareket: Askıda zirve ile üniversite öğrencilerinin aramızda olması, MCT şıklığı.

Tanyer Sönmezer ve ünlü bir Abi





Bilmiyorum demek özgürlük, bu kelimeyi kullanmaktan çekinme ok?



Sıradaki zirve konseptimiz lisede fen / matematik okuyan efsane nesil için seçilmiş, mis gibi, mavi fonda hem, keyfini çıkarmanız dileği ile. Beklentim her zaman olduğu gibi Allahuekber Dağları seviyesinde ^_^


Sadelik öyle anlatmakla, kolay kolay falan olmuyor. Ben seviyorum ama olmuyor yani, olsa, kuruluşundan itibaren sadeliğe giden yolları minimalist taşlarıyla döşenmiş yollardan yürüsek şirketlerde. İstiyorum, çok istiyorum bunu, yönetim ile çalışan normal beyaz yakalı arasında 26 kademe olmasın mesela, iş süreçleri sadeleşsin, darlamayalım birbirimizi, herkes aynı hedefe koşsun, burada duralım yine çok duygulandım...
Ve elbette kim olmayacağımı, ne olmayacağımı, nasıl olmayacağımı düşünüyorum, yolculuğumu... So teşekkür zamanı dostlar, maceralar ne içindir?
Bir İK'cının aşırı acıklı hikayesini anlatırken en keyifli anları yaratan, büyük bir enerji bombası bombası olup salona düştüğüm, provalara sızdığım nice organizasyonlarda buluşmak dileğiyle. Biliyorsunuz işlerimi zirve tarihlerine göre ayarlıyorum. Tenk yu MCT, love you so much.
Yine de sade bir yazı oldu, kabul edin. Unutmadan TED tarzı kısa süreli konuşmalar ok ama daha altına düşer mi bilemiyorum, en azından 10 dakika da çok iyi hazırlanılması gerektini test ettik. Lav yaaaaaaaaaa.


Zirvelerinizin halay başısı, olmadı Kamber'i, kimi zaman tanrıçası, çoğu zaman HRH Prensesi hatta İK'nın dahi çocuğu,

Coco Maya Feride Fatoş Andre Louis Soledad de Medina

P. S. Sadece belirli bir iq seviyesinin üzerinde olanlar ve yakın arkadaşlarım bana Memoli der.

2 yorum:

  1. :) çok kyefli bir yorum olmuş eline sağlık...
    dr. kerem dündar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Dr. Kerem Dündar :) burada selam verdiğim kısım var, baş selamı.

      Sil