İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

19 Temmuz 2018 Perşembe

Etki Yaratan Eylemler

İnsan gibi çalışıp insan gibi yaşadığım için güzel geçiyor bu yaz solar kökenli hastalık devam ettiğinden bronzlaşamıyor, peynir gibi geziyorum. Yönetici gibi yöneticiyim. Arada bahçeden sebze, meyve falan topluyorum, kabak çiçeği dolması yiyimliyorum, sabahları erken uyanıyorum, emekli albay modu devam ediyor.
Teknik kitaplar okuyorum, bol bol altını çizdiğim cümleler oluyor, fikirler benimmiş gibi twitter'da ciklemiyorum buna bir netlik getirelim de yanlış anlama olmasın. O kadar iyi tespitler yapmadığınızı hepimiz biliyoruz ortalamas people.
Yılın iki iyi kitabından birisi de Adam Grant'in Orijinaller kitabı, okuyun, feyz alırsınız, yönetim, ik profesyonelleri için iyi bir oyuncak. Yılın dediysem 2017'de alındı anca sıra geldi, bkz: #coconunefsanekütüphanesi

Adam Grant-Orijinaller




Kitabın son bölümünde Etki Yaratan Eylemler sıralanmış, buyursunlar:


  1. Mutlak değil, duruma göre düşünün.
  2. Ürettiğiniz fikirlerin sayısını üçe katlayın.
  3. Kendinizi yabancı bir ortamın içine bırakın.
  4. Stratejik ertelemeler yapın(yeterince ilerleyemezsen kasten dur, bekle diyor, her şeyin bir şeyi var).
  5. Beyin fırtınasını bırakın beyin yazımına başlayın(bireysel olarak herkes fikir üretsin, sonra herkesle paylaşılsın, artsın çoğalsın diyor).
  6. Fikirlerinizi daha tanıdık hale getirin. 
  7. Fikirlerinizi yeni bir kitle ile buluşturun. 
  8. Dikkatinizi fikrinizi desteklememe nedenlerine yoğunlaştırın.
  9. En cüretkar fikrinizi bir Truva atına bindirin, sonra açığa çıkarmak için doğru anı kollayın. 
  10. İnsanların kişiliklerine, değerlerine hitap edin. Olm değerler çok önemli, nice savaşlar bunun yüzünden çıkıyor şirkette. 
  11. Liderseniz bir yenilik turnuvası düzenleyin. 
  12. Şirketi batırın(mesela), baturacak fikirleri bulun. 
  13. Farklı departmanlarda çalışanları fikirlerini sunmaya davet edin. 
  14. Zıtlıklar günü düzenleyin. 
  15. Popüler olmayan fikirleri savunan insanlardan yenilikçi bir görev gücü oluşturun. 
  16. İNSANLARI KÜLTÜRÜNÜZE UYUM SAĞLAMALARI İÇİN DEĞİL, KÜLTÜRÜNÜZE KATKIDA BULUNMALARI İÇİN İŞE ALIN. Bunun üzerine çok güzel yazı yazılır, sürekli b tipi kişileri alırsan elinde b sepeti olur, a'ları alırsan Alfa'dan geçilmez, sonra vay efendim diversity zirvesi varmış gidelim diyorsunuz, saçmalamayın, o yönetici hıyarlarınız farklılık yönetemeyecek, geri bildirimi düzgün veremeyecekse neden oradalar. Anlıyorum evet evet sizin şirketiniz çok şeffaf, elbette. 
  17. Çıkış görüşmelerinden giriş görüşmelerine geçin, işe aldığınız newbie'lerle görüşün, ilk geldiklerinde neler yaşadılar, ne hissettiler, ne yapıyorsunuz Tanrı aşkına.
  18. Çuvaldızı kendinize batırın. 
  19. Beğenme, sevme, nefret gibi sözcükleri yasaklayın, yerine tanımlayıcı cümle kurmalarını sağlayacak bir dil oluşturun. 
  20. Değişim sürecini başlatmak için, yükselen yıldızlara meydan okuyun. 

Orientation 


Evet gördüğünüz gibi özet geç lan formatlı yazımızın sonuna yaklaşıyoruz. Yaratıcı fikirler, esneklik, değişim, liderlik havalarda uçuştu hepiniz şahitsiniz.
Şimdi saçma bir toplantı yapmak üzere aranızdan ayrılıyorum. Okuyun, özümseyin, uslu bir şirin olursanız size 25'e 2 nedeniyle şirketten dehlenen direktörün hikayesini anlatacağım, Weirdos tam bir skandal.
Ben de kitabı bitirince hepinize teşekkür edeceğim, hatta beni sizler var etmediniz ama iyi eğlendik falan diyeceğim.
Unutmadım, yazının fon müziği:The Fugees'ten.

İstese aile şirketinde board of directors'ta takılabilecek ama asi bir İK yarı tanrısı olmayı tercih eden kahramanınız;

Etkili Lider Yaratıcı Başkanı
Coco Lideryus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder