İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

30 Nisan 2019 Salı

Bir Outplacement Hikayesi





Outplacement, yani sarsıcılardan bahsediyorum. İşten çıkarılmanın psikolojik yıkıcı etkisinin azaltılması, yumuşak geçişler, çalışan deneyimleri vs. Okeay bir insanın kovulmasının hiçbir pozitif yanı yok diyebilirsiniz, kabul. 

Sabahın 6’sında mutfak bölümünde takılıyorum, kuşlar cıvıldıyor, aşırı cıvıldıyorlar, susmuyorlar, Tanrı’m bahar geldi. Geçtiğimiz iki ayı 3’te uyuyup 9’da uyanmaya çalışarak  geçirdim, yanlış anlamayın aslında öğleden sonraya kadar falan uyumak istiyorum lakin bünyem izin vermiyor. So eskiye geri döndüm, bahar geldi, yağmurlar var, sabah yürüyüşleri iyi geliyor. 


Avarel Tibet ile yürüyoruz bu aralar her ne kadar solo sevsem de işim gereği sabah yürümeleri yapıyorum. Tibet sığırı aynalı gözlük takıp yüksek sesle klasik müzik dinlemenin havalı olduğunu düşünüyor, evet kulaklık yerine dışarı yayın yapmayı tercih eden bir sığırto. Bu sabah yürüyüşe gitmeden CEO of 8 kahvaltısı hazırladım. Avokado, ıspanak, limon, nane, yarım kivi, salatalık ve keten tohumu var içinde. Şekerim bunu içiyorsun ohhhh dişler yemyeşil, slymer gibi geziyorsun. Elbette Alfred’in yaptığı elmalı turtayı gömmek isterim ama vücuduma yeşillik yüklemem gereken bir dönemdeyim. 


Tibet’e outplacement konusunda destek olacağım, destek derken yanlış anlaşılmasın yeteneklerim belirli bir süreliğine kiralanacak. Ciddi bir süreç, İK’nın en cellat tarafı ve sonrası diyebiliriz. Haliyle konu bu olunca zamanda geriye gitmemiz gerekiyor, blenderda lime, marul, pancar, elma karıştırıyordum. Ekran dalgalanmaya başladı mı? Başlaması lazım çünkü…


5-6-7-8 yıl önce, elbette ben yine sağlıklı besleniyorum. Sevgili diyetisyenimin tavsiyesi ile smoothiemi hazırladım, yola çıkacağım, yıl içerisinde işe aldığımız 300 kişiyi CEO değişimi ve change management kapsamında dehlememiz gereken kritik bir durum oluştu siz kontrollü forma girme diyebilirsiniz. Süreç gizli, en çok Ankara’daki leş topluluk gideceği için bir memnuniyet var üst yönetimde. Hukuk grubu ile senaryolar çalışıyor, şirkette havayı koklamaya çalışan sözde arkadaş müdür seviyesi bireylere her yerimiz yerinde mesajı veriyorduk. İşte Sevgili İzlekler insanların kariyerlerinin bir anda çöktüğü, şirketin devamlılığı ve istikbali için acı ama etkili kararlar alındığında execution için adım atmak gerekir. Keyword: Gizlilik 


İK çok reörerörerö dediğinizi duyar gibiyim, İK’yı dinlemeden rezil işe alımlar yapan fonksiyon yöneticileri, yeteneği körelten zeka geriletenler, yarattıkları markaların büyüsüyle kendinden geçen pazarlamacılar, eski ekiplerini yeni şirkete taşıyan ve vizyonu oturtamayan eski CEO’lar, satıştan gözü dönen babamı bile satarım her türlü diye saçmalayan satış profesyonelleri, nakit akış tabloları, uzun vadede başarısız yatırım projeleri, batık krediler falan filan. Yeni CEO bir güneş gibi doğar ve katliam yapmak ister, kan dökülecektir.
Bunun yanında biraz toparlamak için durumu outplacement desteği sağladılar, çıkış otelde yapıldı, o ise biliyorsunuz ayrı bir hikayenin konusu. 


Yeniden işe yerleştirme, elbette ilk olarak Amerika ve Avrupa’da kullanıldı, yurdumussssda da kullanılıyor. Hatta çikolatası ile ünlü Belçika’da yasal zorunluluk var 45 yaşın üzerinde ve 1 yıl kıdemi olanlara…
Verimlilik, şirket satınalmaları, birleşmeler(hayatımda bu kadar çok birleşme göreceğimi hiç tahmin etmezdim), stratejik kararlar falan yüzünden karşılaşılır bu durumla. İşten çıkarılan kişilere kariyer danışmanlığı yapılır. Ama önce işten çıkaracaksın. Türkiye’de krizi bol olması nedeni ile genellikle küçülme amacı ile kullanılır o da her seviye de değil, kahrolsun kapitalist düzen ve eğemen anlayış(evet gönderme yaptım). 


“Emekçiler, ekmeklerini, emeklerinin karşılığı olarak ve önlenemez tarihi bir sürecin sonucu olarak mutlaka kazanacaklardır. Şüphesiz bu zorlu bir dönemdir ve kısa vadeli ve göreceli yenilgilerden geçer.”
Şirketi, çalışanları, ailelerini, sektörü, işveren markasını falan etkileyen leş bir süreçtir. Herkes haklıdır, kimse haksız değildir. 

Keyword: İK-Günah Keçisi. İlk taşı günahsız olanınız atsın pls, tşk, ok, öptüm bye. 


Yazık ki direktörlerden biri bana eşlik edecek o sabah ve ne yazık ki o sabah birlikte Maslak’a geçeceğiz. Profesyonel duruşumuz var ama birbirimizden hazzettiğimiz söylenemez, iş yapış şekillerimiz farklı. Bir emrivaki ile sabah onu bir kahve dükkanı önünden alırken buldum, sevgilisi ondaymış da, geç kalmış da, şirketin bu durumu kendisini çok etkilemiş de, eee İK’da ne var ne yokmuş. Anan(annen) var diyemediğim için radyoyu kurcaladım, şoför ile gitmeyi seven ben bugün şoför koltuğundayım ve yanımda aşırı konuşan, Anadolu’dan Avrupa’ya geçişte trafik saatine kaldığım Mr. De la Douchebag var. Çok açmış, bütün gece film çevirdiği için(yeah) kalori kaybetmiş, ayı gibi açmış so termosa saldırdı.
Emin misin dedim, sebze suyu karışımı, içinde tuhaf şeyler var, uyarmadı deme, hoş olmayabilir. AAAAAAaaaa yok ben sağlıklı beslenmeye bayılıyorum Coconutsu falan dedi. İçip bayılır umarım, düşüncelerimle baş başa kalmak istediğim şahane bir sabahtı, Mozart dinleyecektim. Ama yooooo, Coco’yu ne yapalım da çırdırtalım gününe hoş geldiniz. Hepsini içti, köprüye geldiğimizde tuhaf tuhaf sesler çıkartmaya başladı, bu arada kağnı hızındayız. 


Ne olabilir ki diye düşündüğünüzü biliyorum. Birbirimizi kandırmayalım. 

Evet.


Bildiniz.


Adam altına s.çtı. 


Trafikteyiz. 





İK’cı değil. Hepimiz biliyoruz ki İK’cıların b.ku elmas şeklinde çıkar, İK’cılar pembe gaz çıkarır.
Bu Hayvan, bu yürüyen çöp torbası, bu at ayaklı, bu, bu neyse tanımlayacak cümle bulamıyorum. Önceki gece sevgilisi ile yaptıklarını anlatmaya başlıyordu ki ‘Rica ederim sus, seninle ilgili daha fazla fotoğraf istemiyorum kafamda.’ dedim. Neden benim başıma geliyor demiyorum. Çünkü örneklem geniş. 


Kendisini emniyet şeridinde bırakıp araba ile birlikte yakmak istedim. Nükleer atık kılıklı.
Sonuç olarak popişinize güvenmiyorsanız bilmediğiniz şeyi denemeyin, zorlu bir göreve çıkıyoruz dedim, bugün cehennem gibi olacak dedim, peki o geri zekalı ne yaptı? Pancarlı, elmalı, marullu smoothieyi.. offff evet.
Bağırsaklarını arabanın içine boşalttı, i mean, literally. Fak this job kimse bana İK kolay bir şey demesin. Sığır beyaz yakalı, hıyar diyene tuzlukla koşan beyaz yakalı, beyni bağırsaklarından geride giden aç beyaz yakalı…
Neden yıllar sonra hortladı bu anı bilemiyorum, ama birtakım tatsızlıklar yaşandı ve sizler de benim duygusal yastıklarım olduğunuz için bilmeniz gerek diye düşündüm. K2’ye kolay çıkılmadı çocuklar. Outplacementlar yapıldı, araba idari işlere teslim edilirken o rezillik tüm detaylarıyla aktarıldı, eser miktarda dalga geçildi.
Beyler, olmuyorsa diper ile gezin, bu neçe storydir. 


Yaklaşan 1 Mayıs'ınızı kutlarken önceki hayatımda tanrılara nanik yaptığımın kayıtlara geçilmesini istiyorum. 

Queen of the Damned and mezarlıklar müdürünüz,
Coco


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme