İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

31 Ekim 2013 Perşembe

Sevgilim ben mülakata gidiyorummmmmmm

Uyandım, baş ağrısı bu ara kronik gibi bir seyir izliyor, şiş ve kızarmış gözler ve de kırmızı bir burun. Bir mülakat için tüm kriterler sağlanmış durumda.

Danışman şirketin cici danışmanı dün tekrar aradı teyit edildi, bugün bir görüşmem var. Hava bulutlu ve sisli, kendime gelmek için Mozart 25 dinliyorum malum sinire, strese ve de boğaz ağrısına, ses kısıklığına ve kalp kırıklarına çok iyi gelir, hatta daha gotik olsun diye bugün üzerine bir doz lacrimosa alıyorum tam da requiemlik bir hava.
Giyiniyorum şıkır mıkır. Karşı yakaya geçeceğim metrobüs falan halk içine karışıyorum, insanlar üzerime üzerime geliyor, yalıtılmış bir yaşamın zorlukları. 
Kilo verdiğim için pantolonum belimden düşüyor hayır kemerli olanlardan değil paçama takılıp ağız üstü kapaklanmam an meselesi, 2 kez düşmekten son anda kurtuldum, aklım bir karış havada, çenem yukarı kalkık, sevineyim mi yoksa üzüleyim mi, tanrım ne büyük mutluluk! Yaşasın cumhuriyet.



İlk çalıştığım ofis ve ilk açtırdığım maaş hesabının olduğu şubenin önünden geçiyorum, nostalji yaşıyorum. Yaklaşık 20 dk. önce plazalar diyarındayım, asistan geliyor havuzun başında beklerken bir nevi su terapisi tandansı yaşatmışlar yukarı doğru çıkıyoruz 28. kat, oooo manzara burada şahane. FGER testini biliyorsunuz herhalde diyor, yaw he he diyorum.3 dk. sonra bitti mi diye geliyor, yoooo henüz bitiremedim diyorum, tıngır mıngır bugün gıcık aday şapkamı takmış durumdayım, bugün aday gibi adayım.

Sonra yönetici geliyor, enerjik ve güleryüzlü, toplantı odasındaki tahtalarda kalan yazıları silmeye başlıyor ama geç kaldı, o gelene kadar okumuştum bir yandan da açıklıyor hiç sevmem çok dikkat ederim ama arkadaşlar...organizasyon yapısı, yeni yatırımlar, kullanılan programlar vs. aktarıyor, middle of nowhere de bir tesis açacağız dolayısıyla bir kahramana ihtiyacımız var diyor, anlattıklarını sindirmeye çalışıyorum görüşmeler middle of nowhere de mi yapılacak, orada ağ bağlantısı var mıdır? Telefon çekiyor mudur? Medeniyet yokmuş awwwwww...
Aklı başında bir tip olmadığımı biliyorsunuz gidilecek olan tesisin ve lojmanların görüntüsü canlanıyor gözümde muhtemelen de doğru görüyorum çok saçma sapan bir yer, ölürüm orada 2. Günün şafağında.. Neyse ki bölge müdürlüğü falan varmış, bak gördün mü mülakat bitti, teklifi aldım, ok dedim, sonra kurulum aşamasındaki tesise gittim ve 2. günde öldüm, kendimi south park'taki kenny gibi hissediyorum blög. Öyle hızlı hızlı gitmeyelim, sonra kafa dönüyor, kimsenin teklif aldığı yok, 3 adım sonraya gittim hu huuuuu.

İKcılara yetkinlik mülakatı yerine sohbet yakışır diyor zibilyon tane soru sorup cvmin üzerine bir sürü not alıyor bu arada yuvarlak masadayız ve rahatız, bu gerçekten güzel bir görüşme, icebreakerları ustalıkla savurdum, okulu falan anlattım, hobilere şaşırdı nasıl yani?filan falan öyle dedim, bir aday için mülakat deneyimi önemli bir konu weirdos.

Değerlendirme merkezi, holding yapısı, kullanılan testler, sertifikalar, hangi bölgeler kısmı konuşuldu, her şey iyi gidiyordu ta ki o habis direktör Serkan gelene kadar. Suratsız, nemrut, saçlarda tıpkı.... Lan bu adam Ahmet misbak demirci midir nedir şu koala belediye başkanına ne kadar benziyor diye geçiyor aklımdan. Mülakatın ortasında lönk diye dalan münasebetsiz, klişenin tillahıdır, yeri geldiğinde bm, gmy, olmadı direktör, olay şu sen başla ben sonra bir uğrarım der, blackberrysi ile oynar, cvye bakar, notların üzerinden geçip yakan yanlış bir soru sorar neden başvurdunuz? Neden biz? Neden ik? gibi sen de cevap verirsin, amca ben başvurmadım beni siz davet ettiniz, boş vaktim çoktu...

Hımmm, offf, pıffff gibi sesler çıkarıyor, biz mülakatta biraz ilerlemiştik derken yönetici ne iş yapacağımızı anlattınız mı diyor(evet atomu parçalayacağız doğru tahmin ettiniz), son işimden neden ayrıldığımı soruyor, IT'ye mühendis alımı yapıp yapmadığımı soruyor lakin çok nemrut. 

Neyse sonra test sonucumla ilgili geri bildirim veriyorlar, her organizasyon bu tip geribildirim paylaşmıyor, her seviye için de paylaşılmıyor, tercihler tercihlerimiz diyeyim ve geçiştireyim bu konuyu, yoksa şeffaflık transperantasyon falan en sevdiğim. Test sonucuna göre çok enerjik, çok sosyal kelebek çok zıpzıp bir tip çıkıyorum iyi mi? Çok ama çok yani, bir de detaycı bulur musunuz kendinizi diyor, e o zaman hadi size iyi günler diyorum, çıkıyorum. Hayır hayır dramatik bir çıkış yapmadım, asansörlere kadar eşlik ediliyor, süreç hakkında bir bilgim yok, valizi toplayıp gidildiğini biliyorum sadece, direktör: mülakat katili, negzel konuşuyorduk her şeyi öldürdü.



Bu da böyle bir anımdı. 

Dönüyorum, dönerken metrobüse biniyorum, gelişim alanı: kalabalıkta nefes alamama, Izy arıyor mülakatın ortasında tatlı yemeye gelsene diye, çıkışta cevap verebiliyorum, buluşuyoruz işte doktor randevusu öncesi 15 dk. sohbet edip ayrılıyoruz. 


Çok yorgunum ve uykum var.

Sarılsana blog.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder