İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

11 Ocak 2015 Pazar

Kariyer Sırları


Hay gayz,


Sen naber? Havaalanındayım, kahvaltı için Nevşehir'e gittim, şimdi geri dönüyorum, evet evet diyetteyim ve haşlanmış yumurtanın en iyisi orada yeniyor. Pate ve Maynard ile  buluştuk mini bir kaçamak, hayır bu kez Avi yoktu, olmasın da, bazen şehirden kaçmak gerek, önümüzdeki haftalardan birinde de Mardin olabilir mesela, tabi tabii 2 gün önce -10 derecede kıçı donanlar biz değildik. 
Yanımda oturan kadın evet Erkilet Havaalanı'nda kafe var ama ben şu anda aşağıdaki koltuklarda oturmayı tercih ediyorum, telefon ile konuşuyor. Istemeden kulak misafiri oluyorum çünkü kulaklarım süpersonik, bunu biliyorsunuz, evde yürüyen karıncaları bile duyabiliyorum, evet evde karıncalarda yaşıyorum ne yapsaydım karafatma ile mi yaşasaydım? Mesela alt komşunun aşk hayatını da duyuyorum, ne çok aşk var...



Kadın 30'larının başlarında, işinden şikayet ediyor, genetik laboratuvarından teklif gelmiş, eski işi de güzelmiş ama kariyeri konusunda endişeli tam 2 yıldır yükselememiş, ohhh tatlım kimler kimlere yükseldi bir bilsen, yaptığı plana göre 6 ay içinde terfi almalıymış, üzerine Tarcan ile evlenmeyi planlıyor. Cidden yerimden kalkmak istemiyorum, çok rahat gömüldüm ve omurlarım birbirine geçti lakin hanımefendi de susmak bilmiyor. Gelin sizlere muhteşem kariyer sırları vereyim, kimseye söylemeyin ama olur mu?



  1. Tanrı'yı güldürmek istiyorsanız plan yapın, plan yapın tabi, uzun vadede ne olmak istediğinizi belirleyin, mini mini hedefler koyun, onları bu yıl içerisinde gerçekleştirin, kpi canım biliyorsunuz siz de. Mesela benim geçen yıl ki hedefim halay çekmemekti, çekmedim bu yıl ise öyle bir hedefim yok, bu yıl İspanya'ya gitme hedefim var. Planlar bozulmak içindir, dış etkenleri ve bunların ne kadarını kontrol edebileceğinizi görün, öngörün, uzgörün, arkagörün, yangörün, duvara toslamayın.
  2. Güçlü yönlere odaklanın, gelişmesi gereken yönleri geliştirebilirseniz geliştirin, yapamazsınız demiyorum, imkansız diyorum. Şaka şaka, imkansız değil ama zaman alır, yani eşek kadar olmuşsunuz bir baksanıza şu halinize bu kadar yıldır zayıf ise bu yönler kullanılmadıysa bazı kaslar, yani ne bileyim zor gibi, sizi challenge ediyor gibi olmayayım(şeytani sımayli). Örnek vereyim benim en güçlü yönüm ne? Bu soruyu sormakla işe başla, iyi bir gözlemci olman, analitik olman, empati kurman, doğuştan lider olman, iyi laf sokuyor olman olabilir, diyelim ki ben hazırcevap biriyim, ayrıca çok güzel laf sokarım(biliyorsunuz çok minnoşing hiç öyle şeyler yapmam ben) iş hayatında bunu nasıl kullanabileceğinize bakın, sizi öne geçirebilecekse kritik noktalarda kullanın işte. Ya sen hiç düşünmüyor musun kekomançe ben bu kıza laf sokuyorum ama sonrasında ne olacak? İntikam hem soğuk hem sıcak hem ılık servis edilebilen bir yemektir, benim öyle dertlerim yok yıl boyunca hatırladığım her anda metaforlar üzerinden yürüyebilirim ama bunu yapmak istemiyorum tabii şimdilik.
  3. Olay sen değilsin, yani aslında kendi dünyanın merkezi sensin bunun yanında sen bir takımın, organizasyonun, kültürün, şirketin parçasısın. Diğerlerini de düşünerek hareket et, takımla birlikte yüksel, katkı sağla, yöneticin yürüsün hey hey hey. #diğergam olayı U know this shit
  4. Azim, hırs, süreklilik!!!! Yetenek bir yere kadar seni yükseltecek, yolunda hep seçenekler olacak ve her seçiş bir vazgeçiş, her vazgeçiş bir sıçış, yani alternatif maliyet ve paralel hayatlar olduğundan bıkmadan devam ettiğinde uzun vadede başarılı olacaksın. Suyun mermeri delmesi, kara koyunun ak koyundan öcünü alması, 10.000 saat kuralı falan bunlar hep bilimsel şeyler. Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu, i see ben insanı gözünden tanırım diyen köylü hr professionals. 
  5. Muhteşem hatalar yap, şirket batır, yine şaka yaptım. Hata yapılabilir, tolere edilebilir, tolere edilmeyebilir. Eğer okuyarak %100 başarılı olabilseydik deneyimlemeye gerek kalmazdı. Oh camooonnnn sevme kızım yanarsın diye söylerdi annem, dinlemedim, sonra çok yüksek bir noktan çakıldım, güzel çakıldım ama kalbim paramparça olmuştu, aşka tövbe ettim(etmedim, yine aşık oldum, aldatıldım, guys sağlam boynuz yedim, boynuzlarım nedeni ile cennetin kapılarından geçemeyeceğim, neyse bu başka bir hikayenin konusu) efendim çukur noktasına ulaştıktan sonra yine phoenix moduna alıyorsunuz kendinizi hayata devam ediyorsunuz. Hatalardan ders çıkarın, eşek çamura 2-3 kez batar, aynı nehirde 6-7-8 kez yıkanılır ama aynı h2O ile yıkanılmaz, kapiş?
  6. Bilmiyorum demeyi öğrenin, ayıp değil, günah değil.
  7. İz bırakın, efsane olun demiyorum ama olabilirsiniz de. Bırakabiliyorsanız iz bırakın, ben otellerde canvas baskılı çirkin tabloların arkasına Coco was here yazıyorum, iz bırakıyorum.

Evet, bir Anadolu'dan kariyer bölümümüzün sonuna geldik, rötar bitti, şimdi uçağa binmem gerek, 13 numara denk geldi yine en sevdiğim.

Unutmayın, işyerinde çektiğiniz acı bankaya yatan rakamla orantılı olarak artar ya da azalır, nice 5 haneli aylık gelirinizin olduğu mübarek gün ve gecelerde dua ile buluşmak ümidi ile.





Galaksinin en denyo Kariyer Danışmanı,

Coco

*Hizmetinizdeyim, burada yerlere kadar eğildiğim kısım var.

Yazının fon müziği:Blondie-One way
Ruh Halim: Küçük bir aşk yetiştirdim, düzene teslim oldu O_o

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder