İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

10 Mart 2013 Pazar

Fazıl Oral

Geç kalmış bir yazı benimkisi,

Kendisini biraz geç tanıdım, ik Zirvesi'nde de en ilgi çeken konuşmacılardan biri idi.





Öğleden sonra ana oturumdaydı, "yetenekliyi bulduk ama performans nasıl artacak?" sorunu ve dahası üzerine konuştu.

Hafif kır saçlar, kirli sakal, suit up bir vaziyette çıktı sahneye, bir karizması var ve bunu çok iyi kullanıyor, tatlı sert, enerjisi etki altına alıyor.

Salonda çıt çıkmıyor, herkes pür dikkat dinliyor, 20 dakika yetmiyor, ben önce ne iş yeaa diyorum yeni dönem yükselen kuyum şirketi CEO'su gibi bir önyargı var kafamda, konuştukça kafamdaki içses de cevap veriyor.
Harvard bütçesi yaklaşık 30 milyar dolar ile başlıyor MEB in bütçesi 20 milyar,
Yeteneğin açığa çıktığı yer aile, oradan eğitim konusuna bağlamasyon,
Doğudan bahsediyor, lise mezunu kadın oranı,
Sonra 3 çocuk meselesi,
Paralı kölelik ve kapitalizme geçiş,
Yılda iki gün ik zirvesi kalan 363 gün goygoy:)))
Sincap ile kurbağa metaforu ile döverseniz kurbağa da ağaca çıkar diyerek eğitim taşlaması ile devam ediyor,
Sağlı sollu geliyor acı gerçekler( burada İbrahim Tatlıses ya da Hayri Şahin eşliğinde:)
"Söylemeyen söylenen" "küfür ile şükür arasında yaşayan" bir kültür,
Doğruları icat ediyoruz, gerçekleri keşfediyoruz" diyor bir kreşendo oluyor ve artık ben bende değilim, mutluluktan ölebilirim;)
Narsizm salgını, bu hiç değil örneği ile geliyor,
İtalya' da espresso ile TÜRKİYE'de Türk kahvesi ile aynı sorunları konuşuyoruz diyor ve her şirkette aynı klişe karşımıza çıkıyor diyor "bizim şirket başka",
Öğrenme merakı olanları işe alın diyor, içimin yağları eriyor,
Adam an itibariyle gözümde yaşayan efsane beyler,
Sokrates diyor (içsesim başlıyor "luther" diyor kız ,"machiavelli" "şampiyon biziz "diyor ali "attığımız gollerden belli".),
Sonra o 20 dakikacık sona eriyor,
Alkış tufan kıyamet...

14 Şubat'ta haliç salonuna odaklanıyorum. O da muhteşem tabii eski ekip arkadaşlarım Nazlı kız ve Sedef ile izliyoruz kendisini.
Haftasonu web sitesini inceliyorum, uhm, hım, diye okuyup testi dolduruyorum.
Sayfa açık kalmış Pamir geliyor o sırada, bakıyor ekrana bu heriften eğitim mi aldın diyor, herif değil beyefendi hazretleri diyorum, zirvede konuşmacıydı diyorum. Pamir sevgilim bu arada, neyse kendisi de müzakere teknikleri eğitimi almış, beğenisini nev-i şahsına münhasır bir şekilde anlatıyor. TSK'dan nasıl ayrıldığını anlattı mı diye soruyor, hatırlamıyorum öyle bir şey diyorum ve konuşmaya devam ediyoruz...

Sonuç olarak tekrar karşılaşmak istiyorum, dinlemek istiyorum falan.

Karşı karşıya oturalım, ben bir şey söyleyeyim terslesin, yok yeaa desin, fikrimi çürütsün istiyorum. Zırt pırt eğitim alayım falan istiyorum, beyin cerrahisi hakkında konuşalım oradan gülümsemeye ve mutluluğa geçelim, sonra şirket dedikoduları falan yapalım istiyorum :) çok şey mi istiyorum,
Tamam hedefleri standartlaştırıp yanlış yönde kuantum sıçraması yapıp 2014 te provokasyon adına zirvede tekrar dinleyeyim kendisini bu nasıl?

Ht insan kaynakları ekinde bugün sui generis başlıklı yazısını okuyun derim.

























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder