İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

23 Nisan 2015 Perşembe

Linkedin profiliniz için harikulade tavsiyeler

Good morning class, oturabilirsiniz.

Nasıl bir baş ağrısı anlatamam, bahar geldi geçiyor, ne de güzel serin serin diye sevinirken henüz sosyal medya hesapları temizliğine girişmediğim gibi evde de derin bir temizlik olayına girilmedi. 

Eskimiş çoraplarınızı atın!!!! Eskimiş kıyafetleri toz bezi yapın. Kullanmadığınız eşyalarınızı insanlıkla paylaşın, ölmezsiniz, istifçi misiniz kuzum? Evren boşlukları doldurmaya meyillidir, bırakın başkaları kullansın hem bakarsınız mutlu olurlar. 

Henüz bu temizliği tamamlamamış olmak kafamın bir yerini kemirmekle birlikte, bu hesapların çöplüğe dönüyor olması da rahatsız ediyor. Arkadaşlar, Romalılar, canlarım. Ben buraya Sezar'ı övmeye gelmedim, her ne kadar her şey toz pembe gibi yansıtmak popüler olsa da. Reel hayat vs. kafanın içi, hayaller vs. hayatlar.

Kimse sizin bir matematik problemini linkedin üzerinden çözdüğünüzle ilgilenmiyor.
Ya da kandil kutlamanızı, geçen gün aile bireylerinin atletli fotoğrafını paylaşan oldu, daha önceki yıllardan hatırlarsınız, pavyon, tekne, düğün fotoğraflarını da paylaşmıştı bu kitle. 

Burada konuşulanlar burada kalır, hayat tarzınızı sosyal medya hesaplarından paylaştığınızda insanların minik de olsa algılarını gıdıklıyorsunuz. Standart bir profil üzerinden profesyonellere dokunmanız beklenirken size freak Show olarak dönüyor. 







Linkedin'de pasifteki adayı cezbetmek için türlü hamleler kullanıldığını söylemek mümkün, bir şirket sayfanız olur, ortalama zekaya hitap eden paylaşımlar yapılır, genelde bunu ajans görselleri üzerinden yaparsınız, ya biz şöyle bir konsept belirledik uygun bir görsel hazırlanması konusunda destekleriniz, acil, çok önemli bak, hayatım buna bağlı şeklindeki uyarılarla gönderirsiniz. Ajans da firma renklerinize uygun stock fotoğraflar üzerine en sevdiğiniz kitap nedir yazar gönderir, işte o zaman en asil duygunun insanı olursunuz. Tabii bu şahane çalışma, ortalama zekayı çok etkilediğinden zincirleme reaksiyon başlar.

1 kere 1, 1
2 kere 2, 4
3 kere 3, 6 ise(hııııı evet)

9 kere dokuz kaçtır, çözdüyseniz siz bir dahisiniz ile biten gaz cümlesi ile boş vakti çok olan yurdum insanı kendini bir şekilde tatmin eder. Tıpkı niş bir alanda yazılan yazıların çok iyi olduğu algısını yaratıp bunun etrafında mutlulukla dans eden kabile üyeleri gibi. Computer Satisfaction nedir?

Bir de Linkedin'de profesyonelleri ekleme eşiği var, arama yaparken toplu bir liste gelir başlarlar tiplerine göre insanları eklemeye, aptal bir emlakçı hamlesi de olabilir, bireysel sigorta danışmanı soğuk referans çalışması da. Hasbelkader kabul etti diyelim:

Şu ürünle ilgili size bilgi vermek isterim ya da doğum gününüzü ekibimle kutlar ve size muhteşem bir paketten bahsetmek için ofisinize Perşembe günü 11:00'de geleceğimi belirtmek isterim falan olmaz, yahu siz nerede yaşıyorsunuz kuzum.

Tanımadığınız, iş yapmadığınız, bir projede gönüllü olarak görev almadığınız insanlardan recommend istemeyiniz, ne yazacak sizinle ilgili, hayallerini mi?

Profil fotonuz güncel ve iş hayatına uygun oldun, arkanızda yastıklarla çekilmiş selfie olmasına gerek yok, profilinizi güncellerken notificationı kapatın, her madde için yaşadığınız kararsızlığı herkes görmesin, istediğiniz gibi düzeltin. 
İşinizle ilgili güncel bilgiler, makaleler falan paylaşın çünkü profesyonellik bunu gerektirir, danışmanlık şirketindeyseniz milletin terfisini falan kutlayın, şu şirkette bu oldu, ayaklar baş oldu postları ile hit sayısınız yükselir, ona küçük çakallıklar yapın.
Neden bağlantı kurmak istediğinizi mesajın içine yedirebilirsiniz, şık hareketler bunlar.
Katıldığınız gruplarda saçma sapan içerik paylaşmayın ya da paylaşın gülelim ama sonra neden güldün demek yok. Bir de kişisel imaj açısından negatif yorumlar yapıp insanlarla polemiğe girmeyin village people. Aristokrasi sınıfının olmayışı çok şeyi değiştiriyor...
Don't over post yani diyor ki insanları paylaşım manyağı yapma bebek, günlük 1 herkese yeter.
Insanlardan Facebook hayran sayfanı beğenmelerini isteme.
Tanımadığın insanlardan seni endorse etmelerini istemek kebapçılardan oy istemeye benzer, sektör dışı saçmalama, duruş önemli. Ya bak insanlık senin arkandan konuşacak. 
İnsanlara profilimi incelemişsin, sen hayırdır deme, belki public bir gönderini görmüştür taymlaynda düşen belki biri seni tavsiye etmiştir, emin ol herkes sana aşık değil.
Aynı anda birçok insana mesaj gönderme, çüş artık.
Okumak iyidir, popüler konulara tartışmalara dahil olabilir bireyler, ben mesela yapamıyorum vaktim yok, cidden yok bu ara yoğunluktan kusacağım, analizler, raporlar, toplantılar falan, bazen uygun pozisyonlara bakıyorum terfi alan arkadaşlarımı layklıyorum umarım ben de bir gün linkedin'de at koştururum. Zaten işe alım yapmadığım için uzağım bu konulardan. Ama siz yapın. 
Resmi tatil kutlamaları, kurtuluş ve zaferler, doğum günü kutlamaları ve makaleler popüler paylaşımlar.

Evet, güldük eğlendik. Kapatırken; linkedin habitatındaki pasif adaylar şirket kültürü kendi kişiliklerine uygunsa size evet diyebilir, ben mesela geçenlerde bir kereste şirketi aradı çok tenk yu ama sizinle olmaz dedim, yaratıcılığımın öleceği işlere imza atmak istemem. Belki challenging iş arıyordur, kariyerinin bu döneminde her şeyin oturduğu bir yapıda değilde gelişim ve değişim yaratıp sonuçlarını somut olarak gördüğü ve takdir edildiği bir iş istediği için ok diyebilir, ya bak bunlar hep Maslow. Skill geliştirmek için değişikliğe ihtiyaç vardır, bunu sunabiliyorsunuzdur, "Tamam yea" derler. Bir de tanınmak istiyordur, Entourage'a katılır. Etki yaratmak istiyordur falan. Benim kariyer yolumu eve yakın şirkette çalışarak oluşturduğumu zaten biliyorsunuz. 

En güzel gün ve gecelerde buluşalım.



Oğuz'ların playboy'undan olan kahramanınız,

Coco

Yazının fon müziği: Byrn Christopher_The Quest

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder