İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

8 Ocak 2019 Salı

2019 Kararları-Resolutions




2018'den öyle bir kurtulmak istiyordum ki ne en çok okunan blog yazıları, ne favorileriniz, ne bitirirken, ne de oooo biliyor musunuz kimi kiminle nerede basmışlar gibi yazılar gelmedi. Bıkmıştım. Sıkılmıştım ve çok derdo bir haldeydim. 
Evin oturma düzenini değiştirmeye kadar giden bir ağrı silsilesi ile uğraştım mesela bu benim için bir ilk. Sadece acil durumlar için evden çıktım, koçluk görüşmeleri, geri bildirimler, ac/dc, diyetisyen buluşmaları gibi. 
Hediye almalar, hediye vermeler, doğum günü ayı olması nedeniyle oğlaklık partileri falan da oldu elbette. 
Harika bir ajanda ile yıla başladım ve Ocak ayı takvimini doldurdum, yetmiyor gibi okunacak kitapları sıraladım, kimse bana içselleştirme zart zurt demesin, sayılarla ifade edilebilen şeyleri sevdiğim için olağanüstü projeleri kabul ettim, kitaplar konusunda tek rakibim ise Metyu, hala onu geçebilmiş değilim. So indirim zamanı bir koli daha kitap aldım. 
7 yıldır burada siz şahitsiniz evi düzenlemeye çalışıyorum, 7 odayı nasıl toplarım, kitapları bağışlasam, ya da şehirin farklı yerlerine bıraksam gibi süper çözümler buldum ama hala ayrılamadığım dolaplarca, raflarca kitabım vardı. 

Pazar günü minnoş bir şekilde müzik dinleyip yataktan kalkmamak için uğraşırken enerjik bir mesaj geldi Eleazar'dan: 
-GÖNÖYDÖN. 
+OK. Dökül.
-2019 resolutions arıyorum kendime, coaching. 
Ve konu kucağıma gelir, spiritüel tarafına bir yana bırakırsak işte neyi merak ediyorsanız, neyi değiştirmeye çalışıyorsanız zort diye önünüze geliyor ez cümle. 

Yıllardan çok yıl önce yeni bir şey yapmak istiyorum, Eleazar cv'ni göndersene bize biri lazım dedi ve 2 gün içinde birlikte çalışmaya başladık, hayatımın en önemli dönemlerinden biridir benim için, daha önce bu kadar tatmin olduğum bir iş yapmamıştım, çünkü o sıralar öyle bir iş yapmak istiyordum, dönemsel olarak takım değiştirip para kazandığım günler hariç, o zaman 5 yaşında falanım. So onun bende, benimse onda kredim çok yüksek. 
Yeni kararlar almam gereken bir dönemdeydim, benim de listemi yapmam gerekiyordu, lazımmış, gerçi yıl sonunda 1000 metrekare ev hedefi belirlemiştim, 'dikeyde zaten sahipsin amaç ne' tepkisi gelince, yatayda da istiyorum benim olacak fıstık! çıkışı ile kendimi anlatmaya çalışmıştım. 
Motivasyonlarım 3 sn. sürüyor, ve sürekli bir şeylerden sıkılmaktan kurtulamıyordum, so böl, parçala, yönet tam bana göre, sırala, numaralandır ve ölç. 

Eleazar için bir tanıtım maili yazıp bizimkilere gönderdim, maildekiler o kadar seçkin insanlar ki herkesin birbirine teşekkür ettiği şahane bir kreşendo ile taçlandı. 
Sonra başka bir mailde yatırımcı bir arkadaşım ile girişimci başka bir arkadaşımı tanıştırdım, belki Silikon Vadisi'nde değildim ama istesem bir balina avcısı olabilirdim. Neyse bu başka bir hikayenin konusu. 

O kadar ajanda, defter, renkli kalem, aplikasyon boşuna alınmadı. Bir şeyler yazılıp çizilecek, üzeri karalanacak, ışık hızıyla başlayan yıl Aralık ayında kara delikte zamanın yavaşlaması gibi yavaşlayacak ve yeni yılın gelmesi istenecek. Kolay mı?
Kendime yeni hedefler belirleyecektim, isterseniz siz de öneri de bulunun, gerçekten bana ilham verebilirsiniz. Yani fena olmazdı sanki, sonuç olarak benim için önemlisiniz. 
Acaba aylık mı karar alsam, 3 aylık mı, yıllık mı diye düşündüm. Mesela Ocak ayında yiyecek dışında hiçbir şey almama. 
Şubat ayında hiç alkol tüketmeme/içki içmeme ziro, ziroooooooooooo. 
Mart ayı boyunca yoga yapmaya çalışma, Weirdos ilginçtir ben yogacı değil pilatesçiyim, neden böyle olduğu hakkında bir fikrim yok, belki de yoga yaparsam vegan da olurum korkum var? Sirke ile saçlarımı yıkarım, organik kıyafet giyerim, sonra kafayı yer ve yaylada yaşamaya başlarım...

Aylara bölmesem de tek tek madde mi yazsam diye düşündüm sonra, elbette ilk sırada kilo vermek olacak, 1000 yılın en popüler başlığı, hatırı sayılır bir kilo verdim, bir o kadar daha verip İpekyol kıyafetimin içine girme hedefim var. Evet şu anda kapanmıyor. Ve şunun gibi şeyler olabilir belki: 
  • Yeni bir beceri edin, yeni bir şey dene, öğren, uygula bilemiyorum belki başarırsın. Mesela uzman ol. 
  • O sırada instagram'dan Zübeyde yazıyor atla Moğolistan'ı gezebiliriz. Okeay, ikimizin de Moğolistan gezisi yapma isteğimizin olmasını sadece ve sadece oğlaklığa bağlıyorum. At bana uyar. 
  • Yeni bir motto, mantra belirle, bununla ilgili motivasyonun ne kadar sürer bilmiyorum, zaten en büyük engel herhangi bir davranışı sürekli yapabilmek, sürdürülebilirlik. İrade falan kompile yok. 
  • Daha fazla su iç, daha az plastik kullan, plastik kötü biri, karbon ayak izini azalt, poşet konusunda çevreci tavır takındığınızı görüyorum yemezler. Ücret ödeyene kadar umurunuzda bile değildi, doğada çözünen poşet falan hikaye, iki yüzlüsünüz. Alın bez poşetlerinizi, filelerinizi o zaman yine konuşuruz. Şişelere dönecek olursak, cam şişe kullanın, tek şişe kullanın, hemen hemen her beyaz yakalının ofis şişesi var. Sen istiyorsan bunu daha az karbonhidrat ye olarak değiştirebilirsin, beklenir senden. 
  • Haftalık olarak yaşamınızı değerledirin, 52 haftayı değerlendirmek yiyorsa ve devam edebilecekseniz yapın bunu. İleride performans görüşmesi yaparken yolunuzu aydınlatır, karşı taraf aman da ne kadar farkındalığı yüksek bir birey falan der. 
  • Yeni bir dil öğrenin, kelime hazinesi büyüsün...
  • Yeni bir egzersiz programı oluşturun, rutine binsin, hayatınızın her zerresine nüfuz etsin, ben sporu hayatımdan çıkardığım andan beri tüm saçmalıklarla uğraşıyorum. 
  • Meditasyon hedefi, bu listede her yıl var, plank challenge gibi hiç sonunu getiremiyorum, benim zihin dağınık toplamak için Tibet'e gitmem lazım. Izy günde iki kez TA yapıyor, talent acquisition diyeceğim sandınız ama hayır transandantal meditasyon. 
  • Belki bir sosyal oluşuma katılma, bağış toplama, bağışta bulunma, ne bileyim belirli yerleri ziyaret etme gibi hedefler eklenebilir. Sağ elinizin yaptığını sol eliniz bilmeyeceği için bunu size bırakıyorum lütfen istediğiniz gibi ilerleyin. 
  • Bir tasarruf planı oluşturma, mmmh buna ihtiyacım var, istediğim gibi yaşamayı sevsem de uzun vadeli planlarım ve 1000 metrekare ev için benim bile bir tasarruf planı yapmam gerekiyor, bu sene oğlakların kaderini değiştirdiği yılmış belki de evin temeline anneannemin gönderdiği doğum günü altınını gömerim ne dersin?
  • Yeni bir teknik eğitim ya da kişiye özgü eğitim olabilir. 
  • Yeni kitaplar okuma hedefi hep var, geçen yılı 73 ile bitirdim, bu yıl için yeni kitaplar geldi zaten yukarıda okudunuz.
  • Daha fazla eğlenme, daha fazla diğerlerine yardımcı olma, sosyal çevreyi değiştirme ve zeka yükselten olmaya devam hedefi koyuyorum kendime. Yeni biri ile tanışınca ben bu insana nasıl yardımcı olabilirim sorusunu kendinize sormayı deneyin(evet, bu insan, varlık, fani, ölümlü). Hayır linkedin'den bahsetmiyorum, kendi çapımda bir rock starım bunu biliyorsunuz, ve benim çapım oldukça geniş. 
  • Bungee jumping benzeri yükseklerden atlamalı bir şey. 
  • İki sevimsiz insanı hayatından çıkartmak. Şanslı iki ismi siz bulun. 
  • İki yeni ülkeye gitme hedefi koyayım, bu eğlenceli olabilir ama gitmeyeyim.
  • Hiç kaybolmadım mesela kaybolma hedefi koyuyorum bu yıl kendime, hatta ormanda falan kaybolayım. 
Şimdilik bu kadar. 
Mezara değil Sezar'a giden kahramanınız,
Coco

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder