İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

22 Aralık 2015 Salı

Yoksa Siz Hala Anneninizin Hayali Olan Mesleği mi İcra Ediyorsunuz?

Ayh, başlığı toparlayamadım. Yoksa siz hala annenizin margarinini mi kullanıyorsunuz, babanız yaptığınız iş ile gurur duyuyor mu? Dedeniz ne iş yaptığınızı başkalarına anlatabiliyor mu? Cococuğumuz, gözümüzün bebeğidir, ressamdır, evet anlaşılamıyor torunum sanırım öldükten sonra efsane olacak. Veya Anneanneniz blogunuzu okuyabiliyor mu, eleştiriyor mu? Kariyeriniz diyorum ne alemde acaba? Hani yeteneklerinizi kiralayıp karşılığında unvan alıyorsunuz, prestij falan geliyor, bir gruba ait oluyorsunuz?

Aaah, canımmmmmm merak etme dünyanın en eski mesleği üzerinden girmeyeceğim konuya ama bir ara hatırlatın size tarihin ilk proje bazlı çalışan insanlarını anlatayım. Haşhaşiler ve Alamut Kalesi ve Taşeron Başı Hasan Sabbah, yöntemleri sorgulanabilir ama motivasyon konusunda kendisi önemli bir figürdür.  Hayaller ünlü bir arkeolog olmak gerçekler toplu işten çıkartma zebanisi consultant. Nevra ile görüştüm geçen gün, bir outplacement projesinde görev alıyormuş. Bence güzel iş. Dostum duygusal olmayalım zaten diyet yüzünden kendimi disipline sokmaya çalışıyorum ve bu yeterince zor.

"İşini ne kadar iyi yapıyorsun ve bu işi iyi yapmaya ne kadar ihtiyaç var?" önce bunu konuşarak başlamalıyız. Bu işin yapılması şart mı, bu işi yapacak kişinin yetenekleri neler, bu işi herhangi biri yapsa hangi krizi yönetmek zorunda kalırsınız, bu iş İK içerisinde bir stres noktası mıdır... Yani işe alırken sorun yok da işten çıkarırken mi sorun var, peki işletmenin yararına yorum ne olacak, ortada çalışabilecek bir işletme olması için iş'in özü ve gerekiyorsa küçülme, daralmanın uygulanması gerekiyor ki uzun vadede başarısız yatırım projeleri nedeni ile ekonomiye halel gelmesin. He annem ROI, SAAS, İK stratejik ortak falan...

Hangi bölümü okudun, hangi okuldan mezun oldun bilmiyorum, günün sonunda ortalama 100 IQ ile 140 IQ'lu tipleri yöneten insaların senin Ivy League okuluna tapıyor olduğunu görebiliriz. Bunun yanında kendini sosyal, kültürel açıdan falan da geliştirmeli, kendini gerçekleştireceğin işi bulmalısın. Kendine bir kariyer danışmanı mı bulursun, uzmanları mı dinlersin bilmiyorum, işte sana ödev otur ve düşün, seni mutlu edecek iş hangisi, meslek ne, kalbinin ait olduğu bir şirket var mı? Ne istediğini bilmek önemli, bu sana zaman kazandırır, hayat kaliten değişir, inan bana.

Süper meslekler var mesela;


  • Bir kitap kahramanı ol benim gibi,
  • Chief Listening Officer(Bence Chief Dissent Officer yerine bu da olabilirim, iyi bir dinleyiciyim sonuçta, çotonk diye de söyleyebiliyorum tarafsızlıkta bir dünya markasıyım acaba facilitator mü olsam ayh bayılazaaam)
  • Gizli Müşteri
  • Yalan Avcısı,
  • Mobilya Deneyicisi, Yatak Test Edicisi
  • İşyeri Psikoloğu
  • Video Game Oyuncusu
  • Ethical Hacker(Beyaz Şapkalılar)
  • Bulmaca Yazarlığı
  • Konsept Danışmanı
  • Kahve Falı Aplikasyonu Yorumcusu
  • Futurist(aman bizdekilerden bahsetmiyorum)
  • Sommelier / Parfümör - Kurumsal Koku Tasarımcısı... Hangisi olmak istersen onu ol, okullar hayallerimizi büzüştürüyor hayallerini serbest bırak ve kovala. 

Dostum okullar mezun olunmak için vardır. Daha önce anlattım, ben atlaya zıplaya okudum, kendimden 2 yaş büyüklerle aynı sınıftaydım, liseyi 2,5 dönemde bitirdim. 16. yaşıma girdiğim 2. hafta okul bitmişti, ocak ayından bahsediyorum.  Fen-Matematik falan okuyup lisenin son yılında yapılan bir envanterde %98 sözel eğilimli bir birey çıkmıştım lakin dönem ödevini Düzgün Olmayan Geometrik Cisimlerin Ağırlık Merkezleri üzerine hazırlamıştım gerçi diğer dönem Dali hakkında bir çalışma yapmıştım acayip bir okuldu. 

So öyle ya da böyle bir yerden mezun oluyorsunuz, bu sizin bir bölümden mezun olabilecek kapasiteye sahip olduğunuzu gösteriyor. 

Eğitim sistemi falan demiyorum, potansiyelinizi doğru yönlendirecek birileri varsa hayatınızda bazı şeylere daha rahat ulaşıyorsunuz. Değilse geç karşılaşıyorsunuz, ama ben "yapamıyorum, olmuyor" bıdı bıdısına inanmıyorum. Yeterince üzerinde çalışmamış olma ihtimalin var, okumuyorsun büyük ihtimal, moron gibi hayatını geçirirsen başına geleceklerden sorumlusun. HR trendlerinde staj uygulamaları yükselmeye devam edecek, şirketler bu uygulamalara daha fazla eğilecek falan diyorlar. En basiti 200 küsür blog var aç oku, İK ile karşılaştığında başına gelebilecekleri anlatıyorlar, okul sana cv hazırlama, mülakat simülasyonu falan sağlamasa da en azından bu 200 kişi iş görüşmesine gitmiş hepsi bir tane başarısızlık hikayesi anlatsa uzayda oksijen sorunu kalmaz o derece. Meslekler, kuşaklar, terfi, kişisel gelişim falan... 

Sevgili Ceren Bandırma'nın listesinden bakabilirsiniz. 


Dream Job yani imkansız değil. Çalışma şekillerine bakmanı öneririm, sürekli çalışmak isteyebilirsin, dönemsel ya da freelance, bir gezgin olmak isteyebilirsin, bir adada bekçi olabilirsin, bir gözlem evinde şoför olabilirsin. Sabah uyandığında ayakların geri geri gidiyorsa anatomik bir problemin var ya da şeytanlı bir filmde 3'lere 5'lere karıştın Sevgili İzlek, ayaklar geri geri gitmez aklını mı yedin, ecinli misin? Sabah uyanıp kendini işe gitmek için motive etmeye çalışıyorsan otur düşün, sevdiğin işi yap ya da başladıktan sonra sevebileceğin işler bul. 

Üst tondan konuşmuyorum ya K2'ye çıkınca ses davudileşip yükseliyor, yüksekteyim aloooooooooooov. Hepinize iyi meslekler dilerim.



Yazının fon müziği: Led Zeppelin'den geliyor, cehenneme giden yollar iyi niyet taşları ile döşelidir bebeğim diyorlar.



Yeni Mezunların ve Anlaşılamayanların Azizi,

Coco



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder