İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

24 Ağustos 2013 Cumartesi

İdeal İşyerleri Çalıştayı

İş aş Türker Baş;

Adam profesör beyler. İşveren markası ile ilgili çok önemli bir kitabı da bulunuyor vakti zamanında kaynak olarak kullandık.

Ankete katıldım, profesyonellere soruyorlardı en çok çalışmak istediği şirket? Neden tercih ediyor? Tercihini etkileyen noktalar? Sonucu rapor halinde sundular sonrasında biz buluşuyoruz sen de gelsene dediler, siz? Ne demek, tabiisi deyip gittim.
İstanbul Şehir Üniversitesi Doğu Kampüsü'de toplandık, bilenler bilir Boğaziçi köprüsü çıkışında hemen sağda, çıkışta Nakkaştepe'ye gidip harika manzara eşliğinde bir drink almak mümkün. Oldukça sıcak bir karşılama sonrası ve de zengin ikramları ile samimi bir ortamda memleketin en önemli ikacıları ve profesyonellerinin katılımı ile şenlendi ortalık(yani Allah korusun başımıza bir şey gelse iş dünyası karışır).

Efendim rektör bey konuşmasını yaptı, ardından birkaç kişi daha oldukça seri ve hızlı bir şekilde, sonra sahneye Türker Bey çıktı. Bu aslında bir çalıştaya göre fazla katılımcının olduğu bir toplantı dedi, haklıydı da ama olsun çok keyifli idi(i'm @istanbulşehirüniversitesi not boring/ çalıştay keyfi). 

3 bölümden oluştuğunu ama sondan başa gidileceğini anlattı, mini bir workshop gibi düşünebiliriz, anket çalışmasında karşılaşılan zorluklardan, katılımdan, elde edilen sonuçlardan bahsetti. İdeal İşyeri Araştırması, Uluslararası Uygulamalı Psikoloji Derneği yayını çalıştay sonrası mail olarak bizlerle paylaşıldı. 

Raporu daha önce okuduğumdan hazırlıklıydım, algıda seçicilik nedeni ile aklımda kalan bir kaç not;

En iyileri seçebiliyor muyuz?
Oyunda tutabiliyor muyuz?
En fazla katkıyı o noktada alabiliyor muyuz?
Farkındalık oluşturmak ve bunu devam ettirmek.
Çalışanların gerçek bir "neden"e ihtiyacı var, amaç büyüdükçe işe olan bağlılık artıyor. 
Çok iyi iletişim kurma kuruma bağlılığı arttırıyor, bağlılık yaratan yöneticiler çok özel kriterlere sahip değil/ onların da kulakları varmış, valla.
İletişim boyutunda güvene önem veriliyor.
*****

Bilgi eksiği yok/ herkes uzman/ pratiğe dökmede sorun yaşanıyor 
roche örneği; yarısı roche yarısı boşa gidiyor...

******

Viko İK Direktörü Gülay Selki'yi  kısa da olsa dinleme fırsatı da bulduk, motto diyebileceğimiz bir anlayışları varmış  "bizde ego yerlerde". 

Your ego is my lego kısmı Viko'da yokmuş, işte başarılarının sırrı.

Yani sonuç olarak efendim seneye bir kez daha görüşeceğiz.

Türker Hoca'ya ve konukseverlikleri için akademik ekibe teşekkürlerimi sunuyorum.

Coco


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder