İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

15 Aralık 2012 Cumartesi

the hobbit an unexpected story

the hobbit yazısının perdeye yansıması ile bir alkış tufanı koptu, fantastik sever bünyeler için normal bu tepki, bir iron man ya da man of steel hayranı isen anlayabilirsin bu tepkiyi lotr ya da the avengers hayranı isen mesela yurtdışında yaşıyorsan, türkler için biraz uzak bir tepki, uçağın iniş anında da oluyor bazen özellikle ruslar antalya inişinde coşku ile alkışlıyor ankara'da mümkün mü öyle bir şey? neyse konudan sapmayayım.

hobbit köyü görmemle gözlerim doldu, tanıdığımız yaşlı bilbo baggins yazmaya başlıyor frodo çıkıyor sonra ortaya, ne büyük keyif, 3d izliyorum ben tüm kahramanların gözbebekleri katarakt ameliyatı sonrası lens takılmış gibi parlıyor.

j.r.r. tolkien hayranı  olarak ki ben üniversitede yavaaaaş yavaaaşşş sündüre sündüre okudum seriyi bitmesin nolur bitmesin diye. lotr'ınilk filmini izlemedim  1 yıl hayallerim yıkılacak, 3 saate ne sığar ki, olmamıştır, yapamamışlardır diye, sonunda izlemiştim evde izlemiştim, hemde istemi betil dublajlı gandalf'ı, beğenmiştim, anca bu kadar iyi olabilir diye düşünmüştüm. sonra sinemada izlemiştim diğer filmleri, ama aragorn'u sevmemiştim, gloin oğlu gimli olmuştu, ya da legolas, frodo, hatta galadriel lakin aragorn, ona alışmam zaman aldı.

hobbit'in film yapılacağını öğrendiğimde çok sevindim, seri olacağını bilmek ise nirvana diyebilirim sevgili izlek. dün izleme fırsatını yakaladım, tıklım tıkış bir salon, d sırasına yer bulabildim, buna da şükür, istemi betil öldü gandalf'ı dublajlı izleyemem artık.

çok da güzel olmuş filmdir, evet kitapta olmayan sahneler bulunuyor takılmamak lazım. ne olacaktı hobbit çocuk kitabıdır, epik olmayacak filmin elementleri, 

lee pace var lan filmde pie makerı görünce sevindirik oldum.

lotr ile karşılaştırma yapmamak daha doğru, lotr üçleme iken hobbit tek kitap ve daha çocuklara hitap ediyor. tolkien'in eserleri için söylenebilecek tek şey muhteşem, görkemli ve harika olduğu. derinliği olan fantastik olan her karakter için detaylı şekilde tanımlar bulunan, her ırk için özel yazı türleri ve hatta şive kullanan bir tür. şarkılar türküler ve bitmesin denilen maceralar.


cücelerin gelişi, akşam yemeği ve bilbo'nun ikna olmaması/olması. uzun tutulduğu söyleniyordu, bana göre tam olması gerektiği uzunlukta olmuş ve kitaba neredeyse tamamen sadık kalınmış. elflerin olduğu her sahne değişik bir enerjiye sahip, saruman'ın dışında radagast'ı görmek de exstra bonus oldu, kelebek yapıyor yapacağını.
bilbo(dr. watson) ve gollum(smeagol)'un bilmece sahnesi de çok keyifli ki gollum o zamanlar lotrâ göre daha kilolu ve sempiş bildiğin sempatik ikili delilik halleri. cüce kralın(bkz: thorin) ise tüm film ekibine bakıldığında aslında en uzun kişi olması bomba.Bilbo Baggins: My name is Bilbo Baggins! 
Gollum: Baggines? What is Bagginses?... Precious.


gandalf'ın hikayenin yüzüğün frodo'ya ulaşmadan önceki dönemde daha yaşlı gözükmesi dışında söylenebilecek bir şey yok, over the misty mountains cold türküsü yeter.



Bilbo Baggins: I have... I have never used a sword in my life. 
Gandalf: And I hope you never have to. But if you do, remember this: true courage is about not knowing when to take a life, but when to spare one. 

izleyin, pişman olmayacaksınız, kitapları okumasanız bile keyif alabileceğiniz bir çalışma.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder