İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

2 Temmuz 2013 Salı

İsyanın Kitabı

Hediye gelen kitaplardan biri, masa üstünde buldum bu sabah. Yazarı Ömer Göktürk Yıldırım.


İsyanın kime yabancı klasmanında değerlendirmek mümkün.

Kapağında v olarak bildiğimiz Guy Fawkes maskesi bulunmakta. Ayrıca nurtopu gibi bir de Revolting akımı mevcut ki odunlara yeni hitap şekli olarak tanımlamış yazar. 





Okumaya başladım hemen, zaten ince de bir kitap, bölümlerden oluşmuş her bölümün sonunda biri hariç isyan etmen için bir içini dökme sayfası bırakmış, ilginç dedim yazmaya teşvik ediyor belki rahatlama amaçlıdır falan. 
kitabı okumaya başlıyorsun yazar bir söz verdiğini söyleyen bir cümle okutuyor, peşinen küfrediyoruz sevmiyorsanız sıkıcı hayatlarınıza geri dönün falan diyor. Yeaaa bi dakka diyorum etkileyici bir giriş mi yapmaya çalışmış abi?
Neyse başlıyor basit bir anlatımla hayatı irdelemeye, isyan nedir? Fanatiğin isyanı? Erkeğin isyanı? Kadının isyanı? Çalışanın isyanı? Lotoyu tutturamamanın isyanı falan.

Kitabın en eğlenceli kısmı erkeğin isyanı kısmı, bildiğin hormon fışkırıyor ve gülümsetiyor, sonrasında erkeğin isyanı içini dökme bölümü var okurken bir yandan da merak ediyoru. Acaba kadın için yazmış mı diye yazmış yazmış merak etmeyin oldukça seksist bir tavırla yazmış bir de iç dökme bölümü koymamış, erkekler için lan bu kitap, piğğğğğğ.

İsyanın kitabı deyince hani böyle zar adam tarzı bir başkaldırı ya da redhack'in yayınladığı tarzda isyana nasıl hazırlanmak gerek acaba el kitabı gibi bir şey sandım.

E niye okuyorsun o zaman?

Her bölümün adının altına latince bişeyler yazmış, ondan :) 

Hacı bilmiyorsun, elime aldığım bir kitabı sevmesem de okumak zorunda hissediyorum sonuna kadar. 

Filmlerde pek öyle değil ama kitaplarda öyle, mesela yere düşen şeyleri yiyen arkadaşlarım var benim ben tezgahın üzerine düşen domates dilimini atarım.
Çakmakla oynanmasına uyuz olurum,
Kuruyemiş tabağıma biri elini daldırırsa yemem falan yani, hayır OCD yok bende OCD BABANDIR!

Neyse nerede kalmıştım, kitap diyordum, ama yazar bir ekonomik tetikçinin itiraflarını falan okumuş takdir ettim.  Ayrıca kaybedenin isyanı bölümünde gollum'dan bahsederek bayrağa seslenmesi ile de 1 şuku puanı vermedim değil.

Ne beklediğinize de bağlı, önyargısız okumak isterseniz buyrunuz..

Kitap için seçtiğim şarkılar mfö mecburen ya da Halil sezai pıtırcıklıoğlu isyeaaannnn

Senin baban bir V'iydi yavrum




Always yours,

Coco

P.s.: anılman bu kitabı okumasın :) onun için daha güzel planlarım var

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder