İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

7 Nisan 2013 Pazar

Aklın Yeni Sınırları



Yazar: Daniel H. Pink

Soyadının pink olması ne şahanedir değil mi? Ama pink Floyd olsaydı bak o zaman harikulade olurdu.

Bu kitabı bana Özge Şen önerdi ve iyi ki önerisini dinledim, subliminal sonrasında aklın yeni sınırları bünyeme iyi geldi . Yeni bir şeyler öğrenirken keyif de alınıyor bu kitaptan, ayrıca iki kitabında üst üste gelen Paul Ekman göndermeleri hoşuma gitti.

Kapağında barkodla bütünleşik piyano tuşları görseli var turuncuya yakın bir sarı tonu kullanılmış, arka kapakta tom peters, po bronson ve Seth Godin'in yazıları bulunuyor.

4. Bölüme( TASARIM) geldiğimde hallmark'tan Gordon MacKenzie'nin okullarda yaptığı konuşmalarda çocuklara " aranızda kaç sanatçı var?" Sorusunu sorduğunu okudum, bismillah, merhaba tony buzan :))))) o benim, o benim, i'm the artist one:) anaokulu ve birinci sınıflarda herkes el kaldırırsın 2. Sınıf itibariyle sayı düşmeye başlıyor, tıpkı tony'nin anlattığı gibi( evet tony ne diyeyim tony bey hazretleri mi?) hepimiz Dali ya da Degas olmayabiliriz diyor özetle ama 2013 olmuş biraz yaratıcı ol artık diyor kibarca.
Tek takıldığım konu kitap ile ilgili yunanlılar tarafından İ.Ö. 550 civarında icat edilen yazı dili cümlesi what about sümerler hacı derler adama, yani sola beyinin çalışmasında etkili oldu diyor da sümerce sağdan sola yazılan bir dil miydi? Muazzez İlmiye Çığ'a bir danışmak gerekebilir bu konu ile ilgili.
Bir eleştiri de orijinal sayfadaki görsellere yönlendiriyor dolayısıyla 220. Sayfaya bak dediğinde fotoğraf değil yazı görüyorsun Türkçe basımda.
Farklılaşma üzerine yaratıcılık, tasarım, büyük resmi görme ve empati üzerine konuşuyor yazar ve anlam ile bitiriyor, yeni yönelimin anlamı aramaya dönük oluşu.
Rahatlıkla okunan ve öğreten bir kitap ben şiddetle tavsiye ediyorum.
Teşekkürler Özge Şen:)))))))

Ve evet sol beynin yanında sağ beynimi de kullanan biriyim ve bundan dolayı çok mutluyum.





















3 yorum:

  1. çok sevindim beğendiğine coco :) ben daha bitiremedim:(

    YanıtlaSil
  2. Sonunu söyleyeyim mi;))))))))

    YanıtlaSil
  3. hahahah söyleme söyleme :)))))))))))

    YanıtlaSil