İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

23 Ekim 2013 Çarşamba

Kurumsal bünyede sosyal medya kullanımı


Evet evet herkes şahane sosyal medya hesaplarına sahip ve onları şahane kullanıyorlar, yemeksepeti humorunu seviyorum.


  • Ortalama kullanıcıya hitap eder.
  • Herkesi kucaklamaya çalışır.
  • Suya sabuna pek dokunmadan yuvarlak köşelerin âlâsını yapar.
  • Dolayısıyla çok yaratıcı değildir(reklamcıları ayrı tutuyorum benim bahsettiğim diğerleri).
  • Sempatiktir.
  • Çok sempatiktir.
  • Sanırım sinirlenmeye başladım(marka beklentisi yüksek olunca aptallığa tahammül azalıyorsa demek).
  • İşi uzmanına vermektense içeriden birine yaptırır, çünkü maliyet odaklıdır, böylelikle hem ikacı, hem kurumsal iletişimci, hem yönetici dostu, gaz giderici, öksürük söktürücü falan olursunuz. Dertli gönüllere giren işte benim Zeki Müren.
  • Sayfa yönetiminde aktif olmalıdır, kurum imajına saldırı olarak algıladığı postları silmek deadly sin'dir.
  • Linkedin, Facebook, Twitter vb. alanlarda cicili bicili görseller, mini yarışmalar, esprili ya da özlü sözler, humoru düşük karikatürler paylaşmak bu işin olmazsa olmazı.




Başıma geldi oradan biliyorum bir ajansla çalışmak en doğrusu, ajansın her kitlemeye çalıştığı fikre sazan gibi atlayan yöneticiniz olursa sm'den bi'haber o daha da keyifli, HR sayfası için saçmalamak mı dersin, bebek fotoğrafları paylaşmak mı, anılar şimdi gözümde canlandılar.

Ben en çok şirket bloglarını seviyorum, yurtdışında yapılmış bağlılık videoları falan zira bizdekiler genelde yeniden çekilen dizi standardında oluyor, Efes'i ayrı tutayım burada, bir batı özentiliği mi görüyorum diye soruyorsan cevabım: şekerim benim beklentilerim çok yüksek, Monty Python bilir misin?

Hadi gelin aday tarafından bakalım;

Diyelim ki bilinçli bir tüketici olan adayımız var, gitmeden önce şirketi araştırıyor hem sosyal medya hesaplarından hem networkünden. Baktığında olumlu/olumsuz tüm yorumları görüyor, belki bankacı forumlara dalıyor, belki orta düzey yönetici eski mentoruna soruyor ya da piyasadan biliyor( ah iş dünyası mı demeliydim acaba) vs. 2 şey yapabilir okur geçer ya da yorum yapar, oyunlara katılır, takipte kalır falan ve gayet minnoş agresif olmayan tavırla yoluna devam eder.

Ben ekşiciyim :) dün kuzenim aradı medikal araştırmalar bilmem ne bilmemnesi olarak Japon asıllı bir şirketten iş teklifi almış, tanıyor musun biliyor musun bunları diye sordu, bilmiyorum, ama şunu duyunca uyuz oldum net beklentisini brüt olarak teklif etmişler, öehhh dedim sen bihter ziyagilsin büyük düşün ve bir ikacı olarak ona teklifi revize etmelerini edemiyorlarsa teşekkür edip telefonu "sesiniz uzaklaşıyor" diyerek yüzlerine kapatmasını söyledim, evet benim ücret pazarlığındaki şahane tavrımı gördünüz :) bu şirkete de anca forumlar üzerinden ulaşmış ekşi'ye baktın mı dedim, başlığı yokmuş hımmm o zaman kalbinin sesini dinle diyerek yeni bir işe geçişte satın alacağı riskler ve de alternatif maliyet üzerine 36 dakika süren bir tirad attım. Geçiş dönemi başladı hacılar, mülakat oyunları başladı, şimdi bir teklif alsanız ihbar süresi vırt zırt derken işbaşı yapmanız belki de yeni yılı bulacak o nedenle beklentilerinizi revize edin, benden söylemesi.

Ne diyorduk sosyal medya, keşke daha yaratıcı işler görsek de eğlensek biraz, farklılık candır.
Yeni bir video falan paylaşmak isterdim ama affediniz, üzerinize afiyet ayküm bugün yine 3 points canım öyle şeyler yapmak istemiyor.

Bol güneşler, Ayliyn geçen gün bu tuhaf isimli adamları nereden buluyorsun dedi, Izy'ninkiler kadar tuhaf değil tamam mı? 

Ruh hali: bugün perşembeyse eğer beynimi bilim dünyasına bağışlayabilirim


Coco




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder