İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

15 Aralık 2013 Pazar

Twitter'ın 40 yaş üstü ve üst düzey yönetici ile imtihanı

Bittabi bu yazının hinterlandı Türkiye.

Şimdi şöyle başlayayım çok fazla y kuşağı hede hödö dendi bu ara, ben de y kuşağıyım, ihtilal görmemiş bir nesildenim, küçükken siyah beyaz televizyon vardı evde, sonra renkli tv, kumandalılar, telsiz telefon, nintendo oyuncaklar, cd çalar, cep telefonu, laptop, digital fırın, LCD tv, DVD, Apple ürünleri tablet falan işte, mini teknoloji sıralaması yaptım sizin için. Bi dakka uçan helikopteri unuttum.

Teknolojiye hakim olanların dışında bir de sonradan alışan yakın çevremiz diyeyim özet ya da yöneticiler. Akrabaların fb'a gelmeleri sınırlı profil çözümleri sonrasında yavaştan Twitter'ı keşfetmeleri önceleri pek sıcak bakmamaları sonra eli mecbur hesap almaları falan...
Profesyonel dünyanın insanı daha sterildir, hijyen şeyler paylaşır, etliye sütlüye pek karışmaz, dokundurur ama minnoş bir şekilde dokundurur, geniş zamanda konuşur, tespit kasar, öyle olması böyle olarak konjonktürde şunu yapacağa benzer, bunun ayak sesleri geliyor gibi falan yani buradan bakıldığında o kadar saçma gözüküyor.
****
Burada şunu da söylemek isterim arkadaşlarımın hemen hepsi bir app sayesinde çizgi film karakterine dönüştü, tamam kafamda zaten herkes çizgi karakter gibi ama tuhaf oldu, tayrayn kendilerine pek benzemeyen çizgi hallerle doldu, demek ki çizgi roman hali olsa neler olur.
****
Aktif bir sosyal medya ürünü kullanıcısı değilseniz mesela sözlükte 6 ay önce konuşulmuş bitmiş bir mevzuyu yeni duyan/gören iş arkadaşınızın coşkusunu paylaşabilirsiniz ama öyleyseniz içinizden "biz onu tükettik yeaaaa" geçer, hımm yeni görüyorsun galiba falan derim ben genelde.

Mesela Pazartesi günü iyi haftalar mailcileri vardır, çiçekler, kutlama kartları, köpek resimleri/fotoları kolaj çalışmalar yollarlar. Bizim eski ceo'nun asistanı özlü hikaye yollardı her Pazartesi bir tutam özlü hikaye konulu. Ben genelde bobiler.örg u kullanırdım, sözlükte zaten antin kuntin ne kadar başlık varsa ona göre içerik üretebilirsin. Pazartesi hemen herkes diyeyim sendromludur, haftasonu ne yaptın şekerim konuşmaları, toplantılar derken salı rahatlanır, ay bunu okuyun çok komik tarzında mailler dönmeye başlar, paşabahçe de gördüm çık bışırılı fotoları, yaz ayı ise trendyol'dan yanları fırfırlı bikini fotoları...

Mesela yönetici satış kökenli ise whatsapp'ta durumu satış-motivasyon karışımı içerikli olur, arkadaşlar Afrika'da her sabah uyanan bir Aslan var ya, hah işte o size girsin falan yazar, maç vardır takımın bayrağını koyar... Şimdi bu 40larında yönetici olmuş abiler ablalar... Gerçi aralarında muhteşem olanlar var tabii, benim bir yöneticim vardı bombaydı o, kitaptan beğendiği bölümü okurdu ya da oradaki mülakat sorularından birini sorardı, rogar kapağı neden yuvallak? Neden kare değil? Köşegenlerden löp diye düşmesin diye cevap verince bozulmuştu bana, hımf.. Neyse sonra instagram'da ayakkabılarının selfiesini paylaşmaya başladı karma vermişti belasını.

Özlü söz paylaşalım, komikli videolar paylaşalım, hayata karşı ciddi duruşumuz olsun bıt bıt bıt.. Ben tabii ki kanaat önderi şapkamı takarak yazıyorum, olay tamamen eğlenmek üzerine ben eğlenirsem siz de eğlenirsiniz, benim canım sıkılıyorsa bana ne siz de sıkılacaksınız gördüğünüz gibi hep mantıklı ve makulum.

Şimdi iş dünyasının önemli figürleri var, danışmanlar, yk cılar ne bileyim Ceo'lar falan, adam foto paylaşıyor bölge müdürlerimiz falan diye alayı sap mesela kadın çalışanı yok yanında, yok halı hediye edilmiş yok bugün orada kar varmış falan... Nedensiz yere aklıma ibb Kadir Topbaş'ın filmi geldi, al! Düdük, ben yaptım...diyordu hani. Tespit yapanlar var sevmek sevmekse sevmek sevmemektir, bugün elçilikteki yemekte dostlarla buluştuk falan.. Bir de diğer taraftakiler var, mami onlar harika. İnsan gerçekten hayret ediyor, yazmayın lan valla yazmayın, kurumsal iletişimden birini bulun bu davarlığın sonu gelsin, sen CEO'sun büyük düşün, big picture bebeğim, çene ishali olmuş gibi ne bu? 

İyi ki 140 karakter hacı, düşünsene hem görsel paylaşıp hem sınırsız yazı olsa siyasi figürler evlat olsa sevilmezdi yahu.

Boğ bizi! Dataya boğ bizi, blog yazılarına boğ, reklama boğ, haberlere boğ bizi, rt yap, at fav'a bekle,  vali mutluyu bazen komik buluyorum, taksim  isengard'a döndüğünden beri kendisi benim için saruman'dır.. Sorry X'ler ve hatta BB'ler çare şimdilik vay cen, yaratıcılık bizde, şakalar bizde, gidin çocuk falan büyütün...

O değil de ne zaman çıkacak benim ropörtajım



İlişki durumu: bu sevdalar boşuna ley bu sevdalar boşuna

Ruh halim: Luka İncil'de İsa'nın alçak gönüllülüğüne vurgu yaparken Matta yüce Krallığı'ndan bahseder zira ikisinin hitap ettiği kesim farklıdır... hah işte kayışı kopardım Coco ile teolojiye giriş.

Mesela çok beğendiğim bir cikleme

@mortifera: Türkiye'deki her büyük şirketin üst düzey yöneticilerinin "Sosyal medyada davarlık gizleme eğitimi" alması gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder