İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

28 Ocak 2016 Perşembe

Sosyal İşe Alım

Ah Minel Aşk Minel Sosyal Medya vasıtasıyla işe alım. Old School uygulamalardan siber dünyaya bir sıçrayış, adeta ciğerlerinize fiber döşenmesi. Bizim zamanımızda gazete ilanlarına bakılırdı, post itlere not yazılır, cv fosforlu kalemle çizilirdi Küçük Hanım, telefonları kabloları vardı, kağıt takvim kullanırdık, utanmasak vezne memurlarının kollarına taktığı siyah bantlardan takardık diyeceğim de yuh artık o kadar değil. Sonra işte dijital takvimler, google trendsler, social networking, headhunt, laptoplar girdi hayatımıza, akıllı telefonlar ayyyyyyy negzel 700K uyarıcıya maruz kalmaya bayılıyorum.







N'aber Blög? Ben her zaman olduğu gibi şahane, muhteşem, olağanüstüyüm. Sosyal Medya parmağım uyuşuyor arada onun dışında öksürükten kurtuldum, negatif düşüncelerden arındım, burun tıkanıklığım gitti, iq 12,3'ten 152'ye çıktı, her yerim yerinde.
Geçen gün ismi lazım değil bir araştırma okudum, ne yani sonuç bu mu dedim, sanırım hayal kırıklığı ve muz kabuğu oldu o araştırma benim için.
Dijital hayatta varlık gösterme, sosyal medyayla işe alım, oyunlaştırılmış işe alım ve eğitim süreçleri animasyonlu videolar mmmmh son dönemin başlıkları arasında.  Turkcell'in bunun ile ilgili çalışmasını HR Dergi Zirvesi'nde izledim nays.
Sosyal Medya ile barışan departmanlarımız düşe kalka yollarında devam ediyor gibi, halen İK, Kurumsal İletişim / İç İletişim, ajanslar(3. parti), danışmanlık şirketleri sosyal medya hesaplarını olarak ağırlıklı kullananlar. Hatta bunu işveren markası için de yapıyorlar. Saf işe alım kısmında ise sıralamada üst sırada İK ile ne danışmanlık şirketi, ne yöneticiler, ne de kurumsal iletişim kapışamaz diye düşünüyorum.
Mevcut çalışanına ek görev vererek sosyal medya hesabı paylaşımı yaptırmak köylülük tabi, iş özelinde / proje özelinde bir outsource personel mi çalıştırırsın, dışarıdan destek mi alırsın bilmiyorum, sosyal medya uzmanlık ister gibi. Merhaba merhaba, bütçe odağında yaşayan köleler.

Adayla iletişime geçilen mecralarda değişiklik yok gibi, ben hala çılgınım hala belalı;

  1. Linkedin
  2. kariyer portalları
  3. facebook,
  4. twitter
  5. youtube
  6. pinterest
  7. vine
  8. periscope --> bunların hepsine sosyal medya platformu diyebiliriz belki de, sıralanışını çoktan hiçe doğru yaptım.

kariyer.net'in Pericsope kullandığını biliyorum, MCT'nin zirvelerinde Periscope kullandığını biliyorum da işe alım örneği var mı? Bak bunu bir araştıralım bebeksiler.

İşkur falan var mesela bir de meslek birlikleri sayfaları,  mezun sayfaları, kurumun kendi web sitesi
Merhaba dijital ayak izlerine baktığımızda karşımızda bir Yeti gibi duranlar.

Yönetici ve üzeri pozisyonlar için halen danışmanlık şirketlerinden faydalanıyor olmak mantıklı, siz kendi işinize yüklenin danışmanlar da havuzlarına...

Diğer konularda olduğu gibi linkedin kullanımında da ücretsiz olsun, suyundan da olsun kafası hakim, hal böyle olunca linkedin'in diğer nimetlerinde faydalanamıyorlar. Olm, linkedin'i işveren markası enstrümanı olarak kullanabileceğinizin farkındasınızdır inşalla. Ya morukcum, diğer departmanların bütçeleri için pazarlık yapıp kendinize ek bütçe yaratsanıza onu da mı ben öğreteceğim.

Siz hiç kendi çalışanınızı marka elçisi gibi konumlandırdınız mı? Hah işte ondan bahsediyorum, back off village people. Biraz merak uyandıran işler yapın, biraz kitleyi sosyal mesajların içine dahil edin, soru sorun, cevap isteyin, ortak yaratım süreci ekseninde salının diyorum. Ekibinizde yaratıcı insanların olması kötü bir şey değil. Ya işte çalışanın, doğal olarak sürecin içinde gizli müşteri gibi böyle viral yapar gibi ama sırıtmıyor durumun içinde. Kime diyorum acaba, benim pazarlama kanadımını kırmış olabilirler mi? Kanadımı kırdılar uçamadım anne, savaşa soktular koşturdum aha aha ow yea.

Tamam tamam tamam dostum, sinirlenme ha??(Burada avuç içini açtım size doğru klasik bir Amerikalı beyaz duruşum var) işte bildiğimiz bir gerçek daha facebook daha çok hikayeyi anlatmak için kullanılan bir kanal, şöyle iyiyiz, böyle iyiyiz, bizim firmamızda çalışsana hacı, hadi be diyebileceğiniz sıcaklığa sahip ama yorgun, çalışanlarla yapılan, işe yeni başlayanlarla yapılan videolar, genel müdürün doğum gününü kutladığın börpli sunumları hep orada. Linkedin'e gelince firmanızın daha ciddi yüzü. Yani Necmiye biraz kaçıktır Nazmiye'ninse gönlü açıktır. Kala kala elimizde bu ikisi kalıyor gibi, youtube'dan işe alım sürecini izlediğimiz Heineken örneğinin üzerine çıkan hala olmadı benim için. Efsane iş görüşmesi, stadyumda işe alındın bilgisi eki eki:






Staj programları için test sürüşü, aranıyor gibi formatlarla ilerleyenler oldu, bunlar güzel örnekler, Loreal'in etkili videoları var, zaten onlar işveren markası için de gayet janjanlı çalışmalar yapıyor, hatırlayın Employer Brand Summit mmmh.

İşe alımda sadeleşen süreçler, katmanlı işe alım görüşmeleri, test kullanımı, değişik mülakat yöntemi kullanımı dışında bir şey yok. Kaynağı yukarıdaki mecralardan birinden alıyorsun, değerlendirmeye sokuyorsun(sorry), aday kusana kadar seninle mülakata geliyor 4-5-6-7 kez, referans sorgusu falan yapıyorsun, hala ölmediyse iş teklifini kabul ediyor, mutlu son. Ya manyak mısın tabiisi mobil süreçler İK'da vazgeçilmez biz hep ipad kullanıyoruz.


Hatırlatın da bir ara İşe Alım Maliyeti'ni anlattığım yazıyı taslaktan çıkarıp canlıya alayım da eğlenelim. Başarı Hikayesi yazalım, hayata geçirelim, herkes bizimle çalışmak istesin, turnover arada yükselsin, zirvede, kongrede işlerimizi anlatalım. Göktanrı çarşınıza pazar versin, iyi bir şey söyledim bence.

Demek şunun(personel) şu kadarını(headcount) şuradan(portal, linkedin, şirket web sitesi) alıyorlar gibi bir istatistik paylaşmamı istiyorsun, çok tatlısın, şimdi vaktim yok. Google'ı aç, X trendi 2015 ya da X araştırması 2015 yaz, oradan yürü, haydi canım. Evet teknoloji yatırımları yapılıyor İK'da da bundan normal ne olabilir.


Yazının fon müziği: Harun Kolçak-Gir Kanıma benimle Harun dansı yapmayanın beli tutulsun.

Sosyal Medya Gurunuz,

Coco



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder