İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

27 Şubat 2017 Pazartesi

Kariyer Hedefi


Mesela pigmeler, mesela bamya p...


Yazının fon müziği: Buckshot Lefonque-Another Day


Hafta sonu muhteşem bir kahvaltı için karşıya geçtim, bol sektör dedikodusu, süt reçeli, taze ot eşliğinde tamamladım kahvaltımı iyi ki çok muhteşem arkadaşlarım var. Öğlene doğru kendi yakama geri döndüm, bir çocuk doğum gününe davetliydim. Şöyle oluyor; arkadaşlarınız evleniyor, çocuk yapıyor, kuzenleriniz evleniyor çocuk yapıyor, arkadaşlarınız ve kuzenleriniz boşanıyor, ikinci tur evlilik ve çocuklarını yapıyor siz de bu arada ne evli ne de çocuklu olduğunuz halde bu tip okazyonlara davet ediliyor ve ayrıca gülmekten katılıyorsunuz. Izy "Çocuk doğum günlerine çocuklar davet edilmeli." dedi ve gelmedi, oldukça makul bence, çocukluğumu hala üzerimden atamamam nedeni ile ben gittim sanırım. 
Davetliler arasında yolda arabasıyla giderken metrobüs altında kalan bir adam vardı, acıklı hikayesini anlatıyorlar, karşı tarafın ilgimi çekmesini beklediğini anlıyorum bakışlarından, bekliyorlar, bende metrobüs hiç yok diyorum, 3 durak için kullandığım bir aletin sürekli birilerinin üzerine çıkması, şerit değiştirmesi falan gündemimden çok uzakta. Şanslı isem o üç duraktan birinde eski bir arkadaşıma rastlıyorum, daha şanslı isem oturacak koltuk buluyorum. So yukarıdaki foto metrobüse bir salut niteliğinde. 
Arkadaşlarımdan biri yetenek havuzunda, ilk değerlendirme merkezinde fazla yaratıcı bulunduğu için 1 yıl bekletilip tekrar assessment'a alındı, detay veremeyeceğim korkunç işler dönüyor o şirkette. Şubesine yeni bir müdür atandı, adamın önceki şubede sevgilisi olduğu ve evli olduğu biliniyor. Yakın zamanda yanına aldırmak için hamle yapacağı söyleniyordu, bu olay yaklaşık 6 aylık bir olay. 

O gün gelmiş çatmış, benim pampaya sana yeni bir pozisyon öneriyoruz ama segment değişecek, seni ebesinin örekesine göndereceğiz ama aynı pozisyonda, ücrette ya da yol yardımı tarafında bir fark yaratmayacak denmiş. Hatta yöneticisi olacak hırbo yerine gelecek olan sevgilisine iş devri falan yapacağını söyleyip duruyor ve 1 ay içerisinde bu geçişin olacağından da emin. Araya direktörler, bölge müdürleri falan da giriyor. Bana anlatılan bunlar, elbette bir çok değişken var, banka personellerinin 2-3-4 yıllık dilimlerle farklı şubelere geçirilmesi, pazarlamanın yıldızı olan bu arkadaşların daha az sıklıkla genel müdürlük pozisyonlarına transferi konuları kenarda park etmiş durumda. 

1-Yeni segmenti kabul edecek ve karşı yakada farklı bir şubeye geçecek.
2-Yeni segmenti kibar bir dille reddedip kendi yakasında bilinmeyen, hedeflerin daha küçük montanlı olduğu ve yeni bölge müdürüne kendini ispat etmek zorunda olduğu bir şubeye tayinini bekleyecek(ay sonuna kadar belli olur).
3-Tazminatını verip gönderme seçeneği sadece hayaller tarafında, temenni olmaktan öteye geçemiyor. 

Yeni segmentteki müşteri profili ile daha önce çalışmamış, bunu bir savaş bir zorluk olarak ele alabilir. Satışçı içgüdülerini kullanabilir, analitik düşünme, müşteri odaklılık, stratejik derinlik(aksjhdkahsdka), ilişki yönetimi vs. klasik. Bilinmezlik rahatsız edici boyutta. İkinci seçenek daha az zorlar, hedeflerin daha sakin bir hal alması mümkün, yine de kendini ispat etmek zorunda. Klişe bir iki ucu b.klu değnek vakası. İK ile iletişime geçemiyor, kararını direktörüne bildirmek zorunda. Teknik anlamda yöneticileri olumsuz geri dönüş yapmış, güvendiği herkese "Şimdi ne yapacağım?" sorusunu soruyor. Sanırım tam da bu yüzden hepimizin bir B Planı olsa iyi olur. 

Bu yüzden kariyerim ile ilgili ne istiyorum, nerede olmalıyım, olmamalıyım, ben yokken arkamdan ne diyorlar, yetenekliysem ne kadar yetenekliyim, nerede beni harcıyorlar, ya ben Bihter Ziyagil değil miydim neler oluyor quzum gibi soruları kendinize sormanızı tavsiye ediyorum. Değerlendirme merkezi sırasında size sorulan zibilyon tane soru ile gelişim alanlarınızı tespit ederken, ki anlatmıyorsanız ifade güçlüğünüz var ise bu yine sadece sizin sorununuz, sizlere gelişim alanları ile ilgili öneriler sunarız. Elbette bunların farkına varmış olmanız işinizi kolaylaştırabilir. 

So işte size birkaç başlık, bakalım hedef odaklı olarak hareket ettiğinizde neler oluyor, takılın;

  • Bir hedef belirleyin, hedef belirken odaklanmak, performansa yönelik taktik geliştirmek söz konusu, yani bu noktada kendi kendini motive etmenin kapılarını açabilirsiniz. 
  • Spesifik olun, belki rakamlarla ifade edilebilen bir nokta, belki zamanla tanımlayabileceğiniz bir pozisyon, bitiş noktası belirleyin. 
  • Yazın, somut hale getirin, düşünceler uçuşmak yerine bir kağıdın üzerinde görsellik kazansın ve dünya barışı gelsin. Unutmayın ben, sizi tutuyorum. 
  • Kısa vadeli ya da uzun vadeli ödüllerinizi belirleyin, yokuş yukarı gidiyorsunuz, yuvarlanmak da var. 
  • Sınırlı sayıda kaynağınız olabilir so etkin ve verimli olmaya çalışmak iyi olabilir. 
  • Başarmak istediğiniz şey nedir, esneklik gerektiriyor mu, siz değişime ayak uydurabilecek kadar güçlü müsünüz bir düşünün. 
Daha büyük bir amaca hizmet edebilirsiniz, kendinizi bir gruba ait hissedebilirsiniz, bu sizi mutlu ediyor olabilir ve bu durum size yetiyor olabilir. O zaman bu yazının sonuna geldik Sevgili İzlek. Nesnel olmayı unutmayın duygusal bir profesyonel olmak başka, objektif bir bakış açıcı olmamak başka.
Bu arada kendinizi baskı altında hissetmeyin, artan hızla terfi edip yıldız çocuk olmak zorunda falan değilsiniz. Her terfi mutluluk getirecek diye bir kural yok. Mesela ben ücret artışında motive olabilen bir tipim, 6 figures olsa derdim tasam kalmaz, gerçi ben her iş değiştirdiğimde bir üst pozisyona geçtim bu da kayıtlara geçilsin lütfen. 

Ağlayan Yeteneklerin Azizi,
Coco Birthday Girl

xoxo


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder