İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

25 Temmuz 2014 Cuma

İş görüşmesinde yapılan 9 kusurlu hareket





*özgüven patlaması yaşadığımız nice günlere, Edna mode on


Eğer karşınızdaki insanları ortalama zekaya sahip olduğunu düşünürseniz, kariyeriniz boyunca ortalama işler çıkarırsınız. İnsanları önemseyin, daha önemlisi yaptığınız işi önemseyin. Bir yandan kişisel/bireysel markanızdan bahsediyorum diğer yandan zaten sevdiğiniz işi yapın diyorum, orrayt?

George Lois, olağanüstü tavsiyeler kitabında çalışmak ibadettir  diye yazar, ve ekler "eğer yaptığınız şeyde en iyi olmak için tutkuyla çalışmıyorsanız; yeteneğinize, kaderinize ve Tanrı'ya karşı görevinizi yapmıyorsunuz" demektir diye de sonlandırır. Elbetteki çalışmak özgürleştirir, inanmak özgürleştirir ve rahatlatır, bir şeylere tutunmanızı sağlar.

İş hayatınızda tek hedefiniz sevdiğiniz işi yapmak ve bundan para kazanmak olsun, motivasyonunuz sürekli olur gibi gerzek bir yargı ile gelmeyeceğim hayır, içsel motivasyonu arttırmanın elbette farklı yolları var. Ve bir plaza profesyoneli için her gün aynı ışıltıda gitmiyor, fabrika profesyoneli için olduğu gibi.

Aklı başında bir giriş yaptıktan sonra yine bir klişe bölümü ile karşınızdayım, ben hala yeterince çaba gösterirseniz ikea mobilyalarının montesini yapabileceğinize inanıyorum, valla. Ya ben bile sizden bu kadar umutlu iken sizin bu atıl kalmış kapasiteleriniz bu enerji israfınız ne olacak minnoşlar? Enerji evlilik programlarında adayların birbirinden aldığı ya da alamadığı elektrik değildir!!!! Kişisel gelişime kafam girsin demiyorum yoo diyorum aslında, durmayın ve fark yaratın lütfen.

Ve dolayısıyla iş görüşmesine giderken aldı da bir yağmur eseri ile minik Coco'yu dinliyoruz şimdi;

Madde madde yazıyorum ki sonradan yanak çocuk kendi yazılarını eleştiriyor, gülmekten yerler yuvarlanıyoruz falan,



1-Şirketi araştırın
2-Profesyonel duruş sergileyin, bir kere de takılmadan prezentabl diyebilin mesela, formal giyinin
3-Sormak istediklerinizi önceden not edin, benim sorularım vardı ama neydi yeaaaaa demeyin, notlarınıza bakın, No problem
4-Dolayısıyla yanınızda kalem de olsun, ne olur ne olmaz
5-Nezaket gösterin, kibar olun, çay içerseniz(ki ben bunu gereksiz buluyorum) olsun yine de içerseniz, küçük parmağınızı havaya kaldırın. Kibar olun, sonuçta barbar değilsiniz, çizginizi bozmayın
6-Göz kontağı kurun, böyle gözünün içine içine bakın, bakışlarınız delsin geçsin
7-Alkollü ya da başka bir şekil gitmeyin ayık olun, kafanız güzelken çekilmiyorsunuz
8-Yaklaşık 10 dakika falan önce görüşme yerine intikal edin, ne bileyim çişiniz gelir, yüzünüzü yıkamak istersiniz, heyecandan falan kusarsınız, olur ya...
9-Ilk görüşmede sorulmadıkça ücret pazarlığı yapmayın, minimum beklentinizi söyleyin, psikolojik altı sınırınız, toleransınız işte. Karşı taraf yapıyorsa kaçın, run you fools!!

Ya ben öyle kıyafete falan çok takılmıyorum ama memeleriniz görükmesin, both kadın/erkek için söylüyorum.

Şimdilik bu kadar, gideyim de mali tablolar analizi falan okuyayım, sıkıldım.







4 yorum:

  1. Merhaba Coco, iş hayatının yazılı olmayan kuralları'nın bir bölümünü yazmıştınız, yazıya sonra devam edecektiniz? devamını merakla bekliyorum, Saygılar......

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Okuyucu,

    Ekleyeceğim, unutmadım, ben unutmam;) girişte o 76 madde diye başlamasaydım bugün bekliyor olmayacaktınız, benim hatam.
    Sabırınıza hayranım,

    Syg,
    Coco

    YanıtlaSil
  3. Çok eğlenceli bir yazıydı :)

    YanıtlaSil
  4. Çok eğlenceli bir yazıydı :)

    YanıtlaSil