İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

10 Mayıs 2017 Çarşamba

Profesyonel Hayatlar

İşimi şöyle iyi yapıyorum, böyle iyi yapıyorum, kendimi geliştiriyorum falan derken kaçıp ara verme hissi ile doluyor insan. Siz normal insanlardan bahsediyorum bittabi, zira ben melek gibi bir şeyim filhakika, zinhar. Kendini sıfırlama yöntemlerine bakalım. News: öyle hapı, tuşu falan yok içsel huzura ulaşmak için 3 takla atıyoruz, zihnimizi temizlemek için ekmek yemiyoruz bitti gitti.
Hector aradı sabah, müdürü kafayı yemiş bir şekilde hafta sonları da çalışmalarını istiyormuş, gece 11'den önce çıkmaları yasak, vaktimiz yok yetişmiyor, tempo tempo tempo diyerek olayı bir freak showa çevirmiş, olay hepimizin bildiği bir sigorta şirketinde geçiyor. Zaten 10 küsür tane şirket var, sektör genelinde konuşacak olursak afedersiniz(aslında affetmesiniz de olur) b.k gibi sektör.

-Görüşmede neyi değerlendirmedin, neyi gözden kaçırdın? 
diye sordum. Görüşme zamanlarındaki konuşmaları hatırlıyorum, elbette bana saçma gelen yönler var idi.
Bir kere her şey çok güzel çerçevelenmişti, söz konusu canavar İK yöneticisi teyze toz pembe bulutlardan, İK'nın ne kadar harika işlediğinden falan bahsediyordu. Adeta bir müzikal tribindeydi, Suzi'yi gördün mü Clara?? Olm İK'dan bahsediyoruz, cehennemin ön gösterimi olm. HAHAHAHAHHAHAHA(elimde bir çatal belirdi ve sadece akıllılar görebiliyor). Guyz, iş görüşmesi yalnızca görüşmecinin soru sorduğu değil adayın da kafasındaki karışıklığın giderildiği bir toplantı türüdür. Amaç işe girmek-amaç pozisyonu doldurmak amaç kişiyi üzmeyecek, çalışırken baymayacak mutlu mesut günler geçireceği bir şey işte.
Aday soru sormalı, bu pozisyon neden açık, yeni mi açıldı, başka biri vardı da gitti mi, neden gitti, ben bu pozisyonda çalışırken hangi zorlukları aşacağım, hangi yönetici ile çalışacağım, neyi başarmam gerek, sen kimsin, bu işi yaparken sen hayırdır falan? 
Rkadaşlar lütfen çekinmeyin, işe alımcı zat her kimse sorulara cevap vermek için orada, bölüm yöneticisi davar, ekibini geliştirmekle yükümlü, markayı temsil etmek zorunda, pazardan domates almıyoruz. Hayatımızın bir bölümünü paylaşıp, işe dair muhteşemlikler yapacağız. So, herkes kendine gelsin, ayağını denk alsın.

Mevcut işyerinizden ve yöneticinizden tiksiniyor ve iş değiştirmek istiyorsanız lütfen kafanızı iki elinizin arasına alın ve düşünün.

  • Zırt pırt iş değiştirmek benim için kolay ama sizin için o kadar kolay olacak mı? Pişman olacak mısınız?
  • Gittiğin yer geldiğiniz yeri aratacak mı?
  • Sonunda ağlayacak mısınız? İŞten ayrılan bana geliyor...



Sonra yardır, alternatif maliyet devrede, her seçiş bir vazgeçiş olacak. Hector gideceği için mutluydu çünkü mobbinge maruz kalmıştı, yöneticisi olan ik profesyoneli su katılmamış bir zebani idi. Özelleştirilen bir şirketin toplu işten çıkartma harekatından biliyordum onu, toplu işten çıkaran sana neler yapmaz isimli kitabım yakında tüm sürekli eğitim merkezlerinde olacak, ayık olun.

Soruya geri dönelim, "ya aslında ben de bazı şeylerin farkındaydım." dedi, hayır değildi. Büyülenmiş gibiydi, takıldığı tek konu ücretti, 16 maaş olunca istediği rakama çıkılıyordu, tenzili rütbe almıştı(uzmandı, uzman yardımcısı yapılmış ama maaşı aynı kalmıştı) yeni pozisyona yeni dönem uzman!! taytılı hrbp olarak gidecekti. Mülakatta kadın Hector'a çok iyi davranmıştı, aynı Nusret denen kasabın pornografik şekilde kuzuyu okşaması gibiydi.
Ölümcül hata, hızlı ve dikkatsizce karar almasıyla geldi. İlk gün ortam şokunu yaşadı, ilk hafta yemek ücretlerinin bit kadar olduğunu gördü, kendisi için yemek çok önemli; çorba, etli bir yemek, pilav, salata, yoğurt ve tatlıyı aynı anda yemediğinde aç kalıyordu, oryantasyon devam ederken ekibin haykırışlarını, sinir krizlerini gözlemledi, 2 haftanın sonunda mesaiye kalmaya başladı, çöküş hızlı geldi. Görüşme sayıları ölçülmeye başladı, pozisyon kapama süreleri, pozisyon baskısı, yöneticilerin beklentileri derken bizimki devamlı isyan halinde. E ne oldu, aradı "Coco yeni iş görüşmeleri için arıyorlar gideceğim ama ille de sabah 9'da görüşmek istiyorlar...", birlikte üzüldük.

Ödev: bu olaydaki kritik noktaları bulun, hataları değerlendirin, siz olsaydınız ne yapardınız 300 kelimelik bir yazı ile neticelendiriniz.

Evet beyaz yakalı, sen sanıyorsun ki tüm dünya sana karşı, talihsizlikler hep seni buluyor, ikacıların başına hiçbir şey gelmiyor. Burada dertleri yarıştırmayalım, size acı ama gerçek, sistem hakkında tokat gibi, tekme gibi yıllar öncesinden gelen bir video ile veda edeyim. Agah Aydın Bey anlatıyor. Eyvahlar olsun, buyursunlar;





Chief of Senior Digital Detox Director'unuz,

Coco

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme