İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

24 Mart 2013 Pazar

Cumartesi çalışmak üzerine

Adaylarımı Motive eden unsurlar;

Nişanlım
Gözlerim
Müzik
Uyumak

Tarkan mülakata geldi bi'gün...

Cumartesi çalıştırıyorlar o zaman, hani şu Pc yok telefon yok şirketi vardı ya en büyük teknoloji şirketlerinden biri, Cumartesi çalışıldığını  çalıştığını söylemeyip ilkhafta 7'ye kadar mülakat yaptırmışlardı ya, hah orası işte.(Cumartesi derken insan kaynakları Cumartesi çalışır mı yeaaaa isyanıdır bu)

İşe başladığım ilk hafta 3. Günün şafağında kahvaltıya indik yemekhaneye, asistan grubu var egcekütiv çörç şirketi bordrosunda bu kızlar gece 11'e kadar kalıyorlarmış mesaiye( tabisi bunları sonradan öğrenecektim ben). Aslında servis bilgisini ve evrak bilgisini verdiği akşam 20:30 da aradıklarında minicik bi' kıllanmıştım...
Neyse yımıyta yiyordum, konuşuyorlar falan kendi aralarında bir ara bir tanesi "coco mülakat formunda aday hakkında görüşler kısmında "s" patlaması yazıyorsun, çok yazıyorsun, bütün adaylar mı böyle?"dedi. Bismillah, sabah sabah ne güzel soru, dün tüm gün boyunca 27 mülakat tamamlanmış, soruya bak, verimliliğe gel. Gerçi bu başka bir hikayenin konusu.
Bu noktada açıklamak gereken konu aslında benim kulaklarımın çok iyi duyması ve hassaslığı ama sabah sabah uğraşamayacağım bununla zira şoktayım 3 gündür sabah 8:30 akşam 7: 30 görüşmedeyim. "Evet üst üste geliyor sanırım, aradığınız adaylar peltek konuşuyor" dedim, aradan bir 5 dakika geçti " ctesi için Coco'nun aramaları da var falan, tamamladık" gibi bir şey duydum, "pardon" dedim ne mülakatı? Zira haftasonu abant' ta olacağız, plan yapıldı Kutlu ile gideceğiz. Ee
Cırladı bir tanesi, "e bizde dün gece 9'a kadar arama yaptık,", e banane bundan, gerizekalıya bakınız. Önce çok güldüm sonra hemen polisi aradım, yetişin asistan öldürüyorlar diye.
İşin aslı şu, çağdaş'ın ekibinden yetkili bir abla, aramaları, mülakatları, mesai bilgisini o paylaşıyormuş asistanlarla benimle paylaşmamış, bu arada paylaşmadığı bir şey daha var bana iş teklifi yaparken CUMARTESİ ve PAZAR günleri de yoğunluğa göre çalışıldığı ama çalışan sadece outsource ekip olacak. Soruyorlar haberin yok muydu, planın mı vardı? Evet canım vardı. Toplantıda oldukları için yetkili ablalarda konuşamadım ama ben yokken çıtlatmışlar, aradı beni yetkili abla. "Coco, kızlar bişi dedi, aslında şöyle bu hafta sana mülakat almayacaktık, kızlar yanlış anlamış, 1 danışmana görüşme set edeceklerine 2 danışmana görüşme set etmişler, ben şimdi bunu iptal ettireyim ama biz ctesileri çalışıyoruz bazen de pazar, ama ben sana bunu söylemiştim!!!" Yalan!!!!!! Yalan söylüyorsun!!!!! İnsan yanlışlıkla 2 kişiye mülakat alır mı ya!??
Soruyorum sana okuyucu, hangi idiotta haftasonu çalışmayı sevmez, tercih etmez, prensip olarak mesaiden hoşlanmaz iken hatta mesai ücreti almayacağını bile bile böyle bir konuda iş teklifine ok der?? Eminim, bahsetmemişlerdi, hatta çağdaş telefonda pozisyondan bahsederken not almıştım, onu kontrol ettim eve gelince yok, nayn! No Cumartesi.
Yetkili abla çemkirdikten sonra ona bak 1 ay için konuştuk ve ne sen ne de çağdaş bu konudan bahsetmediniz, öyle olsa ben size en baştan istemiyorum derdim, ben ctesileri prensip olarak çalışmıyorum( zira sürekli eğitimdeyken yılmıştım haftasonu çalışmaktan). O çemkirdi, ben de çemkirdim, zaten sinirden yüzüm allam bulmak bir şekil aldı, yetmezmiş gibi yanıma gelmiyor telefonda çemkiriyor!!ben ona göre bir yön alayım diyor, al diyorum zaten bir ay olacak.
Motivasyon yerlerde/No self motivation, pes etme hacıııı dedim sen porofesyonelsin, geçecek kaldı 25 gün diye telkinde bulundum.
O haftasonunu o gerizekalı yerde geçirdim, müzik yayını vardı sürekli sabah güvenlikten geçerken mika big girls U r beautiful çalıyordu, neşem yerine geldi, kilolu olunca yapılacak çakallıklar vardır mesela xrayden geçmezsin, hamile taklidi yapabilirsin, o gün sadece onu yapmadım, gerizekalı asistanın bütün "s" patlaması olan adaylar sana mı denk geliyor sorusunun karşılığı olarak 12 adayı ne yazık ki içim kan ağlayarak telaffuz sorunu nedeni ile pozisyon içn değerlendiremedim, öğle yemeği için asansörler yukarı çıkarken arkamdan yetişmeye çalışanlara "ay ay aya tüh" diyerek asansör kapısını açmaya çalışıyor gibi yaparak kapama düğmesine bastım, üşenmedim mülakat formundaki hataları buldum, mülakat odasındaki dolabı temizledim, balon falan vardı ne alaka ise. Buradaki sorunun telefon mülakatlarının Hızlı yapılıp bazı sorunların gözden kaçması. Ekip lideri tanrıcıklar hata affetmiyor, her an şutlanmak mümkün.
Takvime bakıyorum 3' e kadar görüşme, servis 5'te kalkıyor, planlamaya gel gerçek servise bindiğimde de şehrin öteki yakasına götürmeye çalışıyor, tanrım öldüm de Araf'ta falan mıyım, kabir azabı dedikleri şey bu mu acaba?

Cv'ye bakıyorum, yaşasın deneyimli bir aday gelecekmiş, resepsiyon haber veriyor, adayı almaya gidiyorum, o da nesi? Tarkan gelmiş lan, gözler lens ama tavır birebir kopyalanmış. Kafasının üzerinde 15 cm lik bir saç uzantısı var uzay boşluğuna doğru gidiyor, jölekafa bir nevi, üniversite de adil isimli bir arkadaşım vardı, şampuan, jöle ve sprey ile saçlarını kazık gibi yapabiliyordu, işte tarkan da öyle, uzun bir ceket giymiş, siyah gömlek siyah pantolon, 6 ayda yönetici olmayı planlıyor, başvurduğu pozisyon çam Agent denilen pozisyon, farkındalık yerlerde... "Kadınlarla ayrı erkeklerle ayrı tonda konuşuyorum, öyle olması gerektiğine de inanıyorum" derken bir yandan göz süzüyor, aha diyorum şimdi elindeki kumu savunarak kuzukuzukuzukuzukzuzu diyerek ziller eşliğinde dans etmeye başlayacağız diyorum. Dudağını falan ısırıyor owww yeaaaaa.
Vur! Vur bu akılsız başı duvarlara taşlara vur sevabına diyorum içimden zira yaşadığım şaşkınlığı başka şarkı anlatmaz;)
Neyse Tarkan'ın İngilizce kursu da devam ediyor, vardiyalı olarak çalışamayacak, unut unut unut beni hüznüm yaralar seni dayanamazsın şarkısı ile veda ediyorum kendisine.

Bir başka aday kurumsal oluşunu firmanın, güvenliğe bakarak anladığını söylüyor, güvenlik xrayden geçirmiş ve kimlik sormuş( ya benim geçen yıl güvenlikten silahla geçen adayım car sen ne diyorsun)
Ondan sonra gelen arkadaki duvarda şirket ile ilgili bilgileri okuyor bana,
Bir diğeri ikada kariyer yapmak istiyor ama başvurmuş çm için,
Bir diğeri hastaneci( evet hastane yapıp satıyor) idari kadro istiyor,
Bir diğeri müşteri bana bağırırsa ben de ona bağırırım ağzını yüzünü kırarım hacı diyor,
Bir diğeri derinlere dalıyor, omzumdan arkaya uzaklara bakarak cevap vermiyor sorularıma,
Bir diğeri drakula kılıklı, aha diyorum birazdan ısıracak Atilla,

Katliam yaptım o günlerde,
Hiçbir adayım olumlu değil,
İçim ağlayarak olumsuz olarak işaretledim kutucukları, asistanlar bana uyuz olmuş mudur?
Oh lord, beni affet
İnsanlar Cumartesi sıcak yataklarından kalkıp çalıştırılmamalı, evet

Odam o kadar soğuk ki adaylar montlarını çıkarmıyor,
Morg gibi ölsem kokmadan ya da çürümeden sonsuza kadar yaşarım orada.

Life sucks, get a helmet

Derken çağrı merkezlerine bok atmadığımı söylemek isterim. Aç oku bi zahmet ekşiden, forumlardan, bloglardan, mesleki deformasyon denen bir gerçek var yaneeee, ağzımı burnumu yaya yaya konuşuyorum, big pikçırı görün pilis.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder