İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

28 Kasım 2013 Perşembe

Digital HR Konferansı- Çeşitliliği Yönetmek

Digital Hr Konferansı 28 Kasım 2013

Tablet kullanıcısıyım tabii ki orada olacaktım.

Ben de teknolojik çocuğum, ben de vay cenim( y kuşağı), benim de küçükken nintendo oyuncaklarım vardı, ben de komiğim, eyçar profesyoneliyim gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var? Ayrıca oğlak burcuyum.

Salt Galata'da yapıldı organizasyon, küçüklüğüm o neigborhood'da geçtiği için anlatayım hemen, küçükken çok hasta olurdum beni çürük yaptıklarını daha önce de anlattım, doktorum oralarda bir yerdeydi her seferinde Kamondo Merdivenleri'nde oyalanmama izin verirdi annem bak mimariyi sanatı o zaman da çok severdim.

Kamondo Merdivenleri


Kısa süre içinde kayıt işlemlerini tamamlayıp welcome kiti alıp daldım ikacıların arasında, oditoryuma geçtim wwwuuuuu o da nesi çoğoş bir alan.

24 konuşmacıyı ard arda dinledik, hızlı, sarkmanın az olduğu, provası 1 gün öncesinde yapılmış, ikramların ve servisin oldukça bışırılı olduğu bir organizasyon. Çeşitlilik kavramını ağırlıklı kadın ve Y Kuşağı ekseninde değerlendirmişler. Etkinlik ajandası çok iyi düşünülmüş ve çok şık, ergonomik,  ayrıca çene ishali olmuş bir tweeter kullanıcısı olduğumdan kitap bile hediye edildi, teşekkürler, burada yerlere kadar eğildiğim kısım var.

TEVİTÖL öğrencileri dikkat çekiciydi, 2 lise öğrencisini dinleme şansım oldu. Levent Erol klasik nerd profili diye düşünürken Mert Kıvanç Paker'in de sahne için yaratıldığını söylemek mümkün, TED konuşmalarındaki rahatlığı gördüm genç insanlarda ve onlar adına oldukça mutlu olduğumu söylemeliyim( bkz: başkası adına gurur duymak).



Açılışı Fatoş Karahasan çarpıcı sunumu ile  yaptı.
Kadınlardan ne bekleniyor? Anne olacak, aşçı olacak, kucağında çocuğu ile kurabiye pişirecek, dünyadaki 10 güçlü erkek fotoğrafı yazınca Angela Merkel'in çıktığı bir görsel mesela... Farklılığa ve çeşitliliğe ihtiyaç var.



Sonra Vodafone Ekibi Gizem Keçeci ve Bülent Bayram İK'da Yeni Rota: Kurumsal Çeşitlilik ve Dahiliyet sunumu ile karşımızdaydı. Irk,cinsiyet,ırk,etnik köken, engellilik.. Farklılıkları önyargıları aşarak değerlendirmeli dediler, engelliler için yürütülen çalışmaların proje olarak değil bir iş yapış şekli olarak uygulama alanı bulduğunu da eklediler. İşe Alım'da kadın erkek eşitliğine önem veriyorlar, üniversite ve kagider işbirlikleri yapıyorlar ve düşler akademisi isimli muhteşem bir çalışmaları var. Telefon mülakatı dışında online mülakat sistemi de kullanılıyor imiş, hatırladıklarım bunlar.



Bilim İlaç-Erhan Baş

Kadına şiddeti kınıyoruz diyerek başladı konuşmasına, satış, mavi yaka, ar-ge ve merkez çalışanlar için 4 farklı ik iklimi oluşturulmuş, ik iş ortağı uygulaması var. İçeriden terfi'ye önem veriyorlar, oran %96. 
Performans yönetiminde fırsat eşitliği, yetenek avcısı uygulaması, kurumsal sorumluluk raporu A+ alan ilk firma imiş.


11 Hint asıllı ar-ge personeline sahiplermiş ve de farklı bir bakış açısı getirdiklerinin altını çizdi Erhan Bey.

Açık kapı uygulaması olan yapıda,  orta kademe yöneticilerin yaratıcılık konusunda zayıf olduğunu keşfetmiş Erhan Bey, farklı insanları işe almak iş körlüğünü azaltabilir dedi. Bilim İlaç bünyesinde 40 ayrı kurul çalışmalar yapmakta ve her kademeden katılımcısı bulunmakta, üst yönetimden katılımcı bulunmamakta. 
Doğum günü tebrikleri yanı sıra terfi ve atamalarda aileyi mektup yolu ile tebrik ediyorlar benzer bir uygulama speak'te de vardı. Sigorta, hukuk ve psikoloji alanında danışman desteği sağlanıyor. Digital ortamda iletişim önemli satışçılar tablet kullanıyormuş, kariyerimin kontrolü bende isimli bir çalışmaları var ayrıca gönüllülük hizmeti için haftada 2 saat ayırıyorlar. Liderlerin iyi eğitilmesi konusu üzerinde de durdu, conflict yaratmamalı dedi.

TEB-Nilsen Altıntaş


*1 dk. da Sosya Medya'da neler oluyor


TEB'in sosyal medyadaki varlığı, kullandığı araçlar, oyunun iş hayatına dahil edilmesi konuları üzerinde durdu ve tabii ki Y kuşağı'a dokundu diğer tüm konuşmacılar gibi.
Konsantrasyon sürelerinin zayıflaması sorunundan bahsetti, sanal ortamlarda sosyal alanlar yarattığımızdan ve Accenture araştırmasını paylaştı, 34 ülkede 1500 yöneticiye sorulmuş %70'i teknolojiyi kişisel yaşantısına taşıdığından bahsetti.
Tespit: sosyal olarak izole olmaya başladık.
Sınırlar nerede?
Neye özlem duyuyoruz?
Nereye gidiyoruz? 

Soruları ile de bitirdi.

SAP Türkiye-Fulya Arköse

Hazır mısınız? İşgücü değişiyor, 4 kuşak aynı çatı altında çalışıyor. Gen Y herhangi bir fikri olduğunda paylaşmak istiyor, katılmak istiyor ve fikrinin alınmasını istiyor...
2020 kuşağı is coming, 1998+ olan bu kuşak 41M

Ve SAP neler yapıyor kısmına gelince SAP JAM uygulamasını anlattı, tüm sm araçlarını bir tool altında toplamışlar, like toplama-çalışanların birbirini beğenmesi, anketler, oryantasyon değerlendirme gibi fonksiyonlar eklenmiş ve sistem tüm mobil araçlarda kullanmaya müsait...

İlerleyen dönemde sm okuryazarlığı kavramı talep edilecek dediği anda çok rahatladım, ben 3 yaşından beri okuyorum ve bir sosyal medya kelebeğiyim :)

İş hayatı dengesi yerine iş hayatı esnekliği geliyor, duyuyor musunuz?

Nestle- Neil Edwards 

Etik ikilem, güven, değerler üzerinde durdu.



Nestle has 5 elements but No #tahta entryim beklediğim reaksiyonu almadı, bence komik.

Unilever- Steven Gross

Bir Avustralyalı ve su bardağı ve unilever'in çeşitliliği ve kültürünü izledik. Ayrıca stop fixing the women...



Seda Kayrak Kızıltan

Bol gezi görselli bir sunum izlettirdi bize, y kuşağı erken orta yaş krizine giriyor dedi, çok üzüldük.

Bilmeyenler için hala varsa tabii, biz y kuşağını anlattı, ben de gezi'deydim ben de :)




Beni dinle! Bana ne yapacağımı söyleme.
Kaos'tan ilham alıyorlar,
Riski güzel yönetiyorlar,
Teknolojiden güç alan bir nesil, sosyal medya kurdu,
Mobil,
Global bilinç sahibi,
Duygusal,
Yaratıcı, 10 parmak 100 marifet,
Talepkar, hızlı, hırslı.
Bir o kadar cesur,
Barışçıl, seven,sevilen( all we need is love),
An'ın keyfini çıkarıyor.

Ne yap?

Oyuna kat,
Yakın dur,
Duygularını anlamaya çalış,
Şaşırt,
Provoke et,
Hayal güçlerini küçümseme!
Beğen,
Sınırlarını kaldır,
Destek ol,
OYUN DEĞİŞSİN!

Sanofi- İrte Topaloğlu

Kadın ve felsefe işte, kadın kadının dostudur falan :)

Deloitte Türkiye- Ebru Pilav

Çok güzel dataları var, kapsayıcı liderlik harika gelsenize temalı bir konuşma.

Pepsico- İrem Önal

Ben de  Y kuşağıyım beni de alsanıza aranıza temalı konuşma :) Buzdağının farkında mıyız isimli sunumuyla izledik, hacı bu satırları okuyorsan buzdağının sol tarafı suyun altında teçrübe yazıyor optik fosforlu kedi gözlerimle gördüm.



IBM'den pilot sesli Cantarino ve aksanı,

Boyner Holding-İdil Türkmenoğlu

Boyner ütopyası, mobbing, değerler, etik kavramlarından bahsetti, aslında çok da ütopya değil uygulamaları ses getiriyor ve anayasaları var, yani her şey kitabına uygun hacı. Uslu uslu dinledik, ilhamımızı aldık.



Son olarak engelleri aşmak ve çalışan beklentileri değişiyor panelleri ile günü noktaladık.


Çıkışta tırnağımı kırmam dışında olumsuz bir şey olmadı.

Bu güzel organizasyonda beni ağırladıkları için teşekkürlerimi sunuyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder