İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

27 Aralık 2014 Cumartesi

Kutsal Çemberler/ Sacred Hoops











Benim için ilham verici kitaplardan, uzun süredir bu derece mutlu olmamıştım. Bu kendime yıl sonu hediyem olsun dedim, idefix'ten 1 koli kitap daha aldım, hazır yıllık indirim günleri gelmişken kitap okurlarının sabırsızlıkla beklediği bir dönem bu.




PJ, NBA  tarihinin en karizmatik sakal ve bıyığına sahip koçu, kabul edin. 

Tamam bıyıklı haliyle İbrahim Tatlıses(haksızlık oldu bu) Magnumlar PI ve Las Vegas'tan hatta Chuck'tan  hatırlarsınız Tom Selleck, 

bıyıksız hali ile Burak Sergen'i anımsatıyor :p okeay gamzeli erkek candır. Hadi ama bu saydığım isimleri bilmiyor olamazınız.





ZEN MASTER!!!!



Yakın zamanda beni bu derece mutlu eden bir kitap olmamıştı, yanımdan ayırmak istemediğim, belki çocukluğuma götürdüğü için(ilk gençlik yılları Chicagu Bulls-Doğu Konferansı falan), içinde Zen olduğu için, yönetim, felsefe, takım, diğergam, başarı, yenilgi, biyografi olduğu için olabilir. Belki de Steve Jobs tandansı yaşattığı için who knows, 24 saat içinde bitmesinin nedeni. Karşındakini kendinin önüne koyabilmek, empatinin ötesinde diğer kişiyi önemsemek, Sencillik olayı, yani diyor ki yeni yeni kavramlar öğrenelim mi bebek.




Kitabı 2013'te Türker tavsiye etmişti, neredeyse 2 yıl sonra aldım, belki de bu yıl almam gerekiyordu, belki de zamanı değildi. 




Yolun Ruhu Var mı?


Dinle



İşte şimdi tam zamanıymış, okudum ve çok mutlu oldum. Baymadan Zen'i anlatıyor, şov gibi şov, ego gibi ego var, hatalar, toslamalar, yetenek tarafında bol bol MJ, sonlara doğru Dennis Rodman. Hatta Michael Jordan'ın gezegenin en efsane atleti olması, bunu takım arkadaşlarına zarar vermemesi için kendi egosunu geride tutmaya çalışmasını okumak falan bilgelik vs...






Pastör bir baba evanjelist bir annenin en küçük oğulları Phil Jackson, üniversite yıllarında ağabeyiğinin yönlendirmesi ile meditasyon, zen budizmi vs.'ye bulaşıyor. Hırslı tarafını annesinden almış, sıkı bir dini eğitimden geçmiş, sonrasında sorgulamaya başlamış, inançlı ve anlattığına göre kendi ile barışık. 
Kitabın dili yumuşak, akıcı, beni sıkmadı, belki de hayatımın bu döneminde oldukça sıkıldığım  ve iyi bir hikaye aradığım için olabilir. Belki bu kafa ile okumam gerekiyordu.

Yolculuğun önemi, hayata bakış açısı, kodlar, büyük resmi görme ve tüm bunların yanında geriye çekilerek yapılan görünmez liderliği okumak ve keşfetmek benim için hoş bir deneyimdi. 

Phil Jackson & Hugh Delehanty tarafından yazılmış, Maviağaç basmış. Kitaba puanım 9 kanka. 
Kitabı bitirdikten sonra eski maçları, basın açıklamalarını, hall of fame enshirenement speech videolarını izledim, içimden geldi 4 saate yakın oyalandım.


Liseliler bilmez Pat Ewing, postacı Karl Malone, Detlef Schrempf, Kukoc vb. İşte bu yüzden sevgilim aslında basketball futboldan çok daha rafine bir zevkin ürünüdür. Ortaokul falan bahsettiğim dönem gece 3'e kuruyorum alarmı Doğu konferansı maçlarını bekliyorum, öyle şeyler, 90'lar güzeldi, teknoloji sınırlı, haha.

Yöneticilere hediye olarak bile okutulabilir, rebound falan nedir biliyorlardır herhalde, yok artık.

Ruh hali: Ben yürüyorum da sen o yolun üzerinde değilsin.
Yazının Fon Müziği: nature sounds ağırlıklı su sesi, orman sesi olanlar.

Yılı güzel kapattım, çok da iyi oldu, muhteşem oldu tamam mı?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder