İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

1 Ağustos 2014 Cuma

Outliers


Ay ben bu kitabı edinene kadar ne çektim, ne çektim.

Biliyorsunuz inatçı bir tipim de aynı zamanda, bazen oldukça kıl olabiliyorum. Vakti zamanında biri inatçıyım ben diye tanıtmıştı kendini bana, huysuzum, ahlaksızım, hey gidi günler. Ya bu övünülecek bir şey olsa ben de övünmez miyim? Zeki, çevik ve ahlaksız ve hatta inatçı...

Hani şu eve yakın bir işte çalıştığım zamanlar vardı ya bundan 4 yıl önce, evet o zaman Plaza'nın yanındaki avm'deki kitapçıda aramıştım bu kitabı, öncesinde idefix'ten bakmış stokta olmadığını görmüştüm. Sonra sipariş verilmişti avm'deki kitapçıda da söylenen tarihte gelmemişti de ben iyice kıl olmuştum. Sonra diğer online kitap mağazalarına bakmayı ısrarla reddetmiştim.
Banu Çakar(bizim Banu işte yea) kitap çıkardı geçenlerde, hatta Banu'nun ruh kitabı falan çıktı diye çok sevindik. Neyse işte önce Kabalcı'ya gittim bulamadım, daha gelmedi dedi, sonra Alkım'a baktım yine yok, 3 farklı D&R'a uğradım yine yok, hatta bak kitabın yok satıyor diye twitter'dan bulaştım. Hayır efendim inat ettim, o kitap kargo kolisiyle gelmeyecek, gidip raftan alacağım. İşte böyle bir inat.

Outliers'ı da geçtiğimiz aylarda yine koliyle beyin araştırmaları vırt zırt kitapları aldığımda sepetimde beklettiğim kitaplar arasında tekrar görmemle, AL BUNU AL, ÇABUK ÇABUK, BU SEFER STOKTAYMIŞ, AL AL AL AL AL, diyerek sipariş listesine eklemiştim.

Aslında ben neden böyleyim falan diye okumak istediğim kitaplar grubu arasında diyebiliriz. Mesela bu kitapta Ocak ayında doğanların(owwwww bak aynı cümlede nelerden bahsettim) neden öyle olduğunu, bir iş üzerinde 10.000 saat sürekli çalışmanın nereye götüreceğini, yine ve yine IQ konusu ve Terman'ın termitlerini, yüksek zeka-başarı arasında bir bağ olup olmadığını, ki bu noktada öyle olsaydı mensa'ya kayıtlı herkes çık bışırılı ılırdı sevgilim konusunu falan görmek mümkün.

MediaCat'ın kitap tasarımlarını seviyorum bu arada, bir kitabım olsaydı oradan çıkmasını isteyebilirdim.

Kitaba kavuştum, yeni aldığım kitaplığımda yerini aldı, sonra keyfime göre okunmayı bekledi, önce şehirdışı seyahatlerde default çantamda gezindi, biliyorsunuz okumasam da yanımda olmak zorunda. Şu konsantrasyon ve arınma dönemi geçtikten sonra daha çok sabahları, bölümler halinde okumaya başladım. Okudum, mutluyum. Rahat bir okuma dili var, data seviyorsanız böyle tablolar falan var, the Beatles, Bill Gates, dolayısıyla Steve Jobs falan da var, nesiller arası meslek seçimleri mi dersiniz, hormonlar mı.

10 üzerinden 7,5, benim için tabii, ya pazarlama ile falan ilgileniyorsanız bak, Seth Godin'in Köfte Üzeri Krem Şanti okuyabilirsiniz, gerçi siz pazarlama kökenli de değilsiniz boşverin yahu:) 

Yazının fon müziği: Hayat Öpücüğü dımtıss dımtısssss



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder