İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

11 Ağustos 2014 Pazartesi

İşyerinde Mutsuz Olma Nedenleri

Haftasonu it gibi gezip, yiyip, içip, dönüp, yatıp yuvarlandıktan sonra...Size tam 30 neden veriyorum, neden sayı veriyorum diye soracak olursanız çünkü şekilci bir pisliğim ve 30'a kadar saymayı biliyorum.


1- Mobbing
2- Çalıştığı işi sevmemek, şirketi sevmemek, yöneticiyi sevmemek. Çözüm: işini, yöneticini, şirketini değiştir, bunların hepsi senin elinde.
3- İşyerinin lokasyonunun değişmesi, taşınma, lokasyon priminin kaldırılması falan.
4- Çalışma arkadaşları ile yaşanan çatışma ve bunu yönetememek
5- Çalışmak istememek, yatmak, itlik yani diyor ki motivasyon kaybı
6- Müşterinin her zaman haklı olması, yöneticinin omurgasız olması, ekibin arkasında durmaması
7- Bir hedefinin olmaması
8- Sıkılmak(anlamıyorsunuz)
9- Gelişim imkanının olmaması
10- Kariyer planının olmaması
11- Kariyer hareketlerinin kısıtlı olması(oynayamam yerim dar sendromu)
12- Katılımcı bir organizasyon yapısı olmaması
13- Esnek çalışma adı altında hep işyerinde olmak, karşılığını öpücükle olsa da alamamak
14- Aile şirketinde çalışmak, what a shame
15- Burnout synd.(bu başka bir yazının konusu, tedavisi ile birlikte aydınlatacağım sizi)
16- Turnover'ın yüksek olması
17- Yabancılaşma
18- Aktif saha görevi, şantiye görevi, agresif satış görevi, düşük prim
19- Hizmet sektöründe çalışmak, sektörel aday görmek mesela sürekli baltalara ve hormonlara maruz kalmak, 9 ay boyunca tek bir kadın aday ile görüşememek, owww yoooooo
20- Kamu'da çalışmak, yo Alper Kamu değil ;) Alper Kamu candır
21- Bir şey üretmiyor hissi yaşamak, anlamsızlanmak
22- Yanlış işe yerleştirme kurbanı olmak, gerizekalı ikacı turnusoludur bak bu, iyi bak, senin bu şehirde işin ne diye sordurur
23- Görev tanımında olmayan ilginçlikler, görüşmede söylenmeyenler
24- Anasının karnından klima ile çıkan ekip arkadaşı, taklit parfüm kullanan ekip arkadaşı, ter kokan ekip arkadaşı, ağzı kokan ekip arkadaşı, dişleri sarı ekip arkadaşı eww
25- Sosyal Medya kısıtlamaları dolayısıyla asosyal medya olmak
26- Farkındalığın yüksek ya da düşük olması, sabırsızlık
27- Liyakat, hakkaniyet, ödül sistemi gibi şeyler
28- Bayram çikolatası, kadınlar günü çiçeği, babalar günü kataloğu, sevgilisi olmayanlar için blind date geceleri olmaması
29- Ego, merhaba canım merhaba canım nasılsın tatlım, iyiyim aşkım
30- Çalışan bağlılığı, işveren markası falan olmak, oha olmak, çüş olmak




Bu kadar zamandır ne olduğunu, ne istediğini bilememek, başkalarının istekleri doğrultusunda hayatına yön vermek senin hıyarlığın diyorum. 

Hala öğrenciysen ve bu yazıyı okuyorsan, staj veya dönemsel işler dene mülakatta işine yarar.
Ağlama genç ya da ağla açılırsın da geç arkadaki koltukta ağla. Üzerime rahat bir şeyler alıp geliyorum, terapi seansımız başlasın.



2 yorum:

  1. Merhaba Madame Coco;

    Blog'unuzu 4 aydır takip ediyorum, yazılarınızı okumak keyifli, tecrübe ile harmanlanmış öğretici yazılar yazdığınız için teşekkür ederim, çalıştığım firma iflasın eşiğine geldi ve bizler ücretsiz izine çıkartıldık, yaklaşık 3 aydır çalışmıyorum, başvuru yaptığım firmalar cv'mi görüntülüyorlar ancak mülakata çağrılmıyorum, 2 yıl önce iş ararken böyle değildi ve daha çok mülakat daveti alıyordum, birşeyler ters gidiyor, Kariyer Danışmanlığı alabileceğim bir uzman tavsiye edebilir misiniz? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. e-posta adresim: metinarslan.mail@gmail.com

    Saygılar;
    Metin Arslan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Bazı dönemler diğerlerinden daha zorludur. Bir şeyler ters gidiyor gibi düşünmeyin, son çeyreğe giriliyor dolayısıyla ilan sayısında bir artış gözlemlenebilir. Öncelikle cv'nizi güncel tutun, yaptığınız görevlerin ayrıntılı bir biçimde yer aldığını kontrol edin mesela, linkedin ilanlarına bakabilirsiniz. Bunlar ilk aklıma gelenler. Kariyer danışmanlığı konusuna gelince bakarak olurum, arkadaşlarıma soracağım.
      Syg.
      C

      Sil