İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

1 Ağustos 2016 Pazartesi

Görüşme Cinayetleri

75345. kez mülakat/ iş görüşmesi/ soru sorma/ değerlendirme/ seçme ve yerleştirme üzerine bıkbıklayacağım bu yazıma hoş geldiniz Sevgili İzlekler.
Sağlık kontrolü yaptıran futbolcu gibi bir o doktora bir bu doktora gittim, sonuç öküz gibiyim üzerinize afiyet lakin güneş ile olan sıkıntım ne yazık ki devam ediyor. UV bloke eden losyonlar, güneş kremleri, zart zurt solüsyonları falan kullanıyorum. 20'li yaşlarda saatlerce güneş altında kalıp bronzlaşan ben yani Eda Taşpınarımsı Coco de Medina artık bunu yapamıyor olmanın hüznü ile sarsılıyordum. Whatever yağarsa yağmur yağar deyip terasta gölgede bir vampir gibi oturuyorum.
Durum değerlendirmesi yapalım, konjonktür balçık gibi, piyasa b.k gibi, bankalar felaket, işsizlik ebesinin örekesi, 2 arkadaşım iş görüşmesine davet edildi, bana da 2 yeni proje geldi. Şükür, kozmos beni seviyor.
Koruda Talsemin ile buluştuk, tatilden yeni dönmüş, Pazartesi gününe kadar izinli ama telefonu susmuyor, hem müşterileri hem de ekibi zırt pırt arıyor, Whatsapp mesajı gönderiyor. Pazarlama ekibi klasik motivasyon çabaları gereği her bölgenin video çekmesine karar vermiş, onun ile ilgili, ödemelerle ilgili 6 telefon konuşması yaptı. Bu arada 2 yumurta, 6 dilim sucuk, 2 incir, 3 kayısı, bir tabak zeytin yedi ben şok O_o.
İzindeyken telefonunu açtığına mı yanayım, herkese yetişmeye çalışmasına mı, o anı yaşayamamasına mı bilemiyorum. Mesela Bayer'de bir arkadaşım çalışıyor öyle hafta sonu, bayram tatili ıvır zıvırda herkes ölü taklidi yapıyor. Çok güzel değil mi?

Biraz süsleyeyim de berbat bir işe alımcı olduğum belli olmasın



Konuya dönelim, bizimki tatil başladığı gün şehir dışına gitmeden önce bir iş görüşmesine katılıyor. Yönetici pozisyonu için, rakip firmanın İK'sı ile sabah saatlerinde bir toplantı mis, ta ki o uğursuz İK'cı kardeş ağzını açana kadar. Senin anneni eşekler kovalasın umarım, bir görüşmede yapılmayacak ne varsa yapmış(aha bu da başka bir yazının konusu olsun).

Bu yazı bir Kötü Yapılmış Görüşmeler Antolojisi olarak tarih sayfaları arasında yerini alsın(öfffff şiir gibi iş görüşmeleri yapın demek istedim ne var, sanki siz çok şeysiniz).
Sorun soruların direkt sorulması, politik olarak doğru değil de böyle löpçük diye, hassasiyetten uzak, hafif yargılar gibi, ağzı çemçük gibi yaparak, hakiki bir OÇ gibi, tuhaf tuhaf inme inmiş gibi, keto gibi mimikler yaparak, contempt yüz ifadeleri falan, karşıdakinin duygularını, ruh halini denklem dışı bırakarak sorma diyorum akıllım. Tüm adaylar otokontrole sahip olmadığı gibi tüm görüşmeciler profesyonel değildir. Geldiği ekole, aldığı aile terbiyesine, okul eğitimine, iletişim becerilerine ve şirket kültürüne bakmak gerekir. Kenara çekil kırsal, ben bir İK Prensesi'yim.

Minik bir tavsiye;

Soruları yumuşatın ve dolaylı hale getirin. Unutmayın cevaplar genel geçer olmayacak, geniş zaman kullanması, ideali ya da bir hayali anlatması sizin işinizi kolaylaştırmaz. Yetkinlik bazlı bir görüşme yapıyorsanız zaten önceden yapılandırılmış falandır, davranışa, o yetkinliği daha önce kullanıp kullanmadığına odaklanırsınız. Sonuçları ihtiyacı olan müşteriyi, iç müşteriyi, yöneticiyi bağlar, gelişim alanını tolere edecek kişiler belli.


Niçin bu kadar çok iş değiştirdiniz? Kötü bir soru bu, yapma, niçin falan, topluluk içerisinde parmakla gösterir gibi sakil durur. Onun yerine;
"Önceki iş yerinizden ayrılma nedeninizin üzerinden geçebilir miyiz?" gibi gayet minnoş bir giriş yapabilirsiniz. Bu bahsettiğim her seviyeye sorulmaz, sinyır menıcırlar bozulur böyle şeylere.

Yönetim becerilerinize ne kadar güveniyorsunuz bakalım?
-Bu kadar.
ya da,
-Gösterelim anam.
gibi bir cevap size müstehak, Allah sizi alsın tez zamanda, Thor şimşekler yollasın o derece. Bakalım nedir arkadaşım, ne çeşit bir cinssin, nasıl bir modelsin, nasıl bir konsültasyon bu, sen hekim misin? NO No NO No.

Bu yaşa kadar ehliyet almadınız mı yani, oha, nasıl ya?
Adayınız bu yaşına kadar özel şoförlerle gezmiş, ailesini ve kaşlarını elim bir kazada kaybettiği için travma geçirmiş olabilir. Önyargılı ve teatral bir şekilde yaklaşmaktan kaçının. Bir kurumu, bir rolü ve seviyeyi temsil ediyorsunuz.

Niçin yöneticiniz için bu kadar olumsuz ifadeler kullanıyorsunuz?
-Çünkü anan.
"Tercih etme nedeniniz nedir?" falan da kurtarmaz. Yöneticinizle ilgili olarak nasıl bir iletişim şeklinizin olduğunu öğrenebilir miyim diyeceksin köylü.
"Anladığım kadarıyla bir takım sorunlar yaşamışsınız, nedenlerinden bahsedebilir miyiz?" tipik şakaklarıma kar mı yağmış ne bu pudramsı haller. 



Sınıf, sanırım artık uyandınız, salyalarınızı silin, önümüzdeki hafta bir İK'cının işten atılması isimli epik eserin üzerinden geçeceğiz. Biraz Shakespeare okuyun. Byes.

Bana sen niye böyle çok biliyorsun falan diyor, hatta bir ara bir İK öğrencisi laf falan sokmaya çalışmıştı anlayışlı olmalısın bıdı bıdı. Evladım, Ben size kötü mizah ve İK üzerine kötü mizah vaat ettim tabelasını blogun girişine asacağım. Olm akademik dille yazılar yazsam sizinle muhatap olur muyumsdaksdalsdkfaowekfşlaksdflskdf. Bilim adamlığı up.

Sevgili Romalı, 1276 mühendisle 1'1(birebir) görüşme yaptın mı? Hiç toplu işe alım sürecini uçtan uca tasarladın mı, yönettin mi, toplu işe aldın mı, işten çıkarttın mı, 1000 küsür olumlu adayın denetim sonrasında belirsiz süre ile holda alındı mı(beklettin mi onları, hepsine tek tek geri dönmek zorunda kaldın mı), toplu işten çıkarttın mı birilerini, kariyer planladın mı, koçluk yaptın mı, staj sürecini sempatikleştirdin mi, işe giriş evrağı toplattın mı, proje yönettin mi, performans değerlendirdin mi, aday havuzu oluşturdun mu, 30K adayla muhatap oldun mu(muhatap doğru kelime olmadı sanki ya), headhunt yapmak zorunda kaldın mı, küçükken çok sevdiler mi seni, tez yazdın mı o konuda Japon Askeri!!!!!! Üzülme üzülme ben de yapmadım -_- (acaba).

İK olunmaz İK'cı doğulur. Komando, olmazsın!
İK'cıysan senden sonsuz sabır bekliyorlar, empati kuran hep sen olmalısın çünkü herkes mükemmel, bir ortalama zekaya hitap edecek kadar zeki olmanı bekliyorlar, laf sokmayı istiyorlar ve cevap hakkının olmamasını istiyorlar, büyük resmi görürsen, stratejiden bahsedersen falan saçmalık, hep aday tarafından bakmanı istiyorlar. Monakonun başkanlarının master plan'dan falan haberleri yok, ben portal'dan 256 pozisyonunuza başvurdum ama İK çok rerörerörerö var. Tamam sakinim, sakinim, havuza girmek için güneşin batmasını bekliyorum sadece. Alfreeeeeeeeed, çikolata var mı? Şu görüşme cinayeti işleyen İK'cıları kaldırsınlar şuradan lütfen, mağaranın girişini kapatıyorlar.


İK'cıları Koruma, Sevme ve Sevdirme Derneği Onursal Başkanı,

Üsküdar Grand Düşesi Coconut

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder