İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

23 Eylül 2018 Pazar

Gelişim Alanı, Fırsatlar, Zayıf Yönler


Bana ne istersen çikolata de.
Hello Weirdos,
Zorunlu sosyalleşme, gelenek görenek çemberleri, alkol ve günah dolu günler sonrasında sizlerleyim. Kuzenim evlendi onu anlatmaya çalışıyorum, diğerinin sevgilisi yurt dışından İstanbul'a expat olarak geldi, en küçüğümüz bıdığımız ise(2000 doğumlu) lisans eğitimine başladı.
Hanedan'da bu hafta olanları okudunuz, evet bizim hanedanda kızlar da taç takabiliyor biliyorsunuz. Törenlerden birinde yine minnoş bir başka kuzenle iş güç konuştuk, kendisi edebiyat dünyasından reklam sektörüne hızlı bir geçiş yaptı, ölümcül soğukkanlı şakaları ile beni güldürebilen ilginç bir profil.
So halay çekmeye başlamadan önce kariyer sohbeti yaptık haliyle, bu gibi konularda bilirkişi olduğumu düşünüyorlar. Bir şeylerin değişmesini istiyor, yeni görevler karşısında motivasyonu çok yüksek, pozisyon değişimi konusunda hevesli ama çekinceleri de var ama... Evet ama, but also... Evet ama ya olsa(bakın bu bir koçluk enstrümanıdır)...
-Direktör olmak istemiyorum, Kreatif Direktörlük istemiyorum o zaman insanlarla konuşmak zorunda kalacağım.
dedi. ASdaşsldkşskldşalkfisdşfkiasdfkiasşdflkisşaldfkiasşdflkiaşsdlfkialdfkiaepofjnkvşkfnvalknvşlkşlknvlk lan nerd de değil ki introvert, extrovert(kişilik profilleri ama bu başka bir hikayenin konusu) anlatayım kendisine.
Neyse müzik başladı, görümce kontenjanından girdik, durum şu; bu tip okazyonlarda yazılı olmayan kuraldır, yöre bizim olmamakla birlikte halay çekeriz/horon değil kesinlikle değil ve beni başa alırlar, elime pırıltılı mendil verirler...
Yıllardır anlatıyorum burada. Bu kez kız tarafının sanırım başlattığı bir halayın içine girdik ama kuzenin annesi beni buldu ve cart kırmızı bir mendili elime verdi, evet, zamanı geldi, hayvani bir pistin içerisinde ahenkle bir çember oluşturan insanlardan ayrılacak, bir halay kırıcı/ayrıksı olarak yörüngede ilerleyecektim. Halay başı olarak ben, yanımda kuzenim, yanında diğer kuzenim, yanında diğer kuzenim, yanında diğer kuzenimin kuzeni, yanında kuzenin eşi, yanında teyze kızları, yanında dayı oğulları işte baya baya kalabalığız.
Düzen istiyor gibi gözükmesinin dışında dominantlığının sarsılmasından hoşlanmamıştı anladığım kadarıyla. Ağzında oluşan kekremsi tat nedeni ile gelip çemkirme zorunluluğu hissetmişti, kadını tanımıyorum başka bir Mordor'un leydisi, kuzenlerim ve ben görümce moduna geçmiş ve damadın bu güzel gününü daha da güzelleştirmek adına dans ediyorduk. Halayın birleştirici etkisinden olsa gerek diğer şarkıya geçildiğinde o ilk büyük halayın başı olan kadın geldi:
-Yalnız halayı bozdunuz falan diyor.
 Biz, kuzen kere kuzenler olarak o gürültüde onu anlamaya çalışıyoruz, gülüyoruz hop adım, sıraya geçebilirsin diyorum, ama mendili alamazsın, ya  da bağımsız olarak kendi halayında devam et, UZA. İyice deliriyor.


-Ama bozdunuz!!!
Evet, bozdum, bozarım ama sor niye bozdum? Çünkü kitle beni istiyor ajdhlksdjlksdjhf, kadının bir değerine basmıştım ve ayağımı kaldırmaya hiç niyetim yoktu, hafif dominant, ilgi çekmeyi seven, uyumdan hoşlanan ama bizim mükemmel adımlarımızla yarışamayacağını anlayınca çirkefleşen bir dombili. Uzlaşma olmayacak, diplomasi yok.
Olm kafa olmuş 1500, oğlan bizim, Erkilet Güzeli falan söylüyoruz, damadın sandalyesini havaya atıyorlar falan kadın gelmiş sırayı bozdun diyor. Hayır kusur benim imzamdır diyeceğim ama tüm salonun ilgiyle izlediği yaklaşık 100 kişilik, merkeze doğru geçtiğim girdaplı bir şov yaptık. Neyse kadın mor bir şekilde ayrıldı.
Gece dönüşte spor ayakkabılarımızı giymiş şekilde Göksu'da dürüm yerken konuştuk diğerleri ile, situation room modundayız, gecenin kritiği yapılacak, öküz gibi gülünecek ve sordum gelişim alanı var mıydı? Kulakları çınlamıştır umarım, gergin şeyin.
Üzerine kendileri ile ilgili böyle bir alan olsayı sordum, sonra da minik bir egzersiz önerdim, malum kariyer değişikliği istiyorlar, uzmanın karşısına geçtiklerinde de farkındalıkları ile ilgili konuşabilsinler istiyorum. Küçüksu'dan denize atlayalım istedim ama yemedi hiçbirinin... Ölmeden önce yorgunluktan buyursunlar:

no more halay


Başarılı Biri Benim Yerimi Alıyor, durumu anlatsa nerede hata yaptığımı söylerdi?

Yarın işe gidiyorsunuz, gerçekten de başarılı bir isim sizin yerinize geçiyor diyelim. İsterseniz Johari Penceresi ya da Swot Analizi de kullanabilirsiniz sorun değil ama bu da eğlenceli bir yöntem. Yeni gelen kişi sizin işinizi yapacak ve sizden daha iyi yapacak, hatalarınızı ve başarısızlıklarınızı da parlatacak ve diğerlerinin gözüne sokacak diyelim. Kabul etmek zor ama sizden daha iyi iş çıkarttığını söyleyecek herkese. Şimdi kendinize karşı adil olun, sağlıklı bir şekilde düşünmeye çalışın.

  • Yerinize geçecek olan kişi sizin performansınızı nasıl değerlendirirdi? Bu işte kötü olduğunuzu göstermek isteseydi hangi kaçırılmış fırsatlardan ve yetersizliklerden(gelişim alanı) bahsederdi ya da bulurdu?
  • Sizin gözden kaçırdığınız, göz ardı ettiğiniz, denklemden çıkardığınız hangi noktalar üzerinde dururdu?
  • Sizden daha iyi olduğunu göstermek için ne yapardı?
  • Bu alanda sizi gerçeği tanımlamaktan alıkoyan ne?
Evet, ne oldu? Zor mu geldi? İyi. Size ödev alın bir not kağıdı, olmadı telefon, sıralayın bakalım yarın o hıyar gelip senin masana oturup işini yaptığında senin hangi karanlık, körelmiş, gölgede kalan yanlarını anlatacak diğerlerine. 

Halay başı olmam konusunda pişmanlık soruyorsanız eğer hiç de pişman değilim, dünyanın en komik olayı bence iyi liderler halay başı olur ve halay çeke çeke ormana gider. 

Yarınlar yokmuşçasına gerçeği yalnızca gerçeği ve sadece gerçeği tanımlayan Prensesiniz;
Coco Özdönüşüm


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder