İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

15 Temmuz 2014 Salı

Kurumsal Çöplük

İş hayatının yazılı olmayan 76 kuralı

Çocuklar, hayat şaşırtmaktan asla yorulmaz. Bizim grubun bir tribi vardır i'm working HR nothing surprises me falan, ilk gördüğümde ben de güldüm ama sonra gülmedim. Olm her gün mü saçma bir şey olur? Olm grup dayire başganı board üyelerinin olduğu toplantıda laptopundan yansıyan cıbıl insan görüntüleri ile yarar mı olm? Öffff etik kurulu ile ilgili hikayeyi sonra yazacağım.İlacım bitmiş, tatilde fark ettim, nöbetçi eczane arama zahmetine girmedim, lan bildiğin anarşist hallerdeyim, ilaç içmeyerek baş kaldırıyorum, köşede falan bayılıp kalacağım, burnum falan kanayacak ondan sonra izle... 
Neyse pzt sabahı yine şahane bir motivasyon ile uyanıp! servise bindim, harikulade bir trafik, sonrasında plazalanddeyim, btw sun plaza yanında bir çukur varmış, GE taşınmış, deloitte'de gitmiş bina olmuş mu sana hayalet plaza, oyyyyy, boş plazalar ne hoştur bir bilsen, tam taşınmalık, aşırı çok heyecan yaşamalık. Servisten indim, eczaneye gittim, sabah 07:20, bittabi eczane açık, 2 kutu aldım nasıl olsa bitecek, ben hesabı öderken bir amca geliyor, mavi hapların eşleniği diyor, uyku sersemi ne Salak şeyleri duyuyor, algılıyorum, fak men. Lift kökenli bir sözcükten türetmişler ilacı, destek ilacı, amcaya bakıyorum sabahın 7sinde kuşu kaldırmak için büyük bir motivasyonu olsa gerek, sonra her şey sex deyince kızıyorsunuz, olm kutusu 108 tl imiş, dinleyin bak adamlar açık satıyor, tek tek yani, ya eczacılar da coşmuş. Uykum muykum kalmadı hinlik, itlik düşünmeye başladım yine.



Kararlı adımlarla ofise geçtim, iş hayatı, en sevdiğim, böyle sabah 6da kalkıp gidilen, sevdiceğin koynundan kalkıp, minnoşluk yapmadan, zebani gibi, böyle daha mesainin başlamasına 3 saat kala işe gitmiş olmak evet.  Gazete okumak, gündemi takip etmek, tebaayı selamlamak, açılmak, esnemek...

Sonra durdum, düşündüm, code of ethics falan, serbest çağrışımla gelen giden fikirler ve karşınızdaaa yazılı olmayan kurallar, format sorunu var, önemseme:

1- işi iyi yap ama iyi sat
2- kapıdan girişte günaydın demeye başla
3- yöneticinin saçma esprilerine Gül
4- oryantasyon döneminde salağa yat, get information
5- laptop verildi, götü kolla, maile cevap ver
6- akıllı telefon verildi,  kapatma, gece gündüz konuş
7- araba verdiler, bin
8- durumsal ol
9- profesyonel ol, yapıyor oluyorum ol,
10- mail at ama mail geldi mi diye arama, köylülük bu
11- amirini eleştirme, başkalarının yanında hiç
12- sosyal ilişkilerini iyi tut
13- özel hayatından bahsetme mesela hayatında bir Logan varsa herkes bilmek zorunda değil
14- sosyal medya hesaplarından limitli ekle, networkünle sınırlı bilgi paylaş, mesela benimkiler öyle her şeyi bilmez, herkes sınırlıdır, birinin gördüğünü diğeri görmez, herkes yalan söyler, sen de söyledin, ben yer miyim?
15- gizli ajandalara dikkat et, politik ol, iletişim, iletisim....
16- arada sırada kaşlar çatık şekilde ekrana dalgın bak, büyüğün olduğunu gösterir
17- masanı dağınık bırak çok çalışıyorsun sansınlar, masan çok düzenli olsun c-level'a hazırlandığını sansınlar, arazi şartları çetin sen okumalısın savaş sanatı
18- toplantılara hazırlıklı git, kimin zayıf yönü var bil, zamanı gelince bel altı vurmak gerekebilir
19- yöneticinin yaptığı esprilere tebessüm et, hatta hızını alama ve ayı gibi gül, humorun kalitesi bir yere kadar, ilişki yönetimi her şey
20- bir tarzın olsun, mesela 60'lar, ne bileyim stanislavski ekolü oyunculuk dersi alan minnoş gibi, şıklıklar, parfümler, aman kişisel bakıma dikkat
21- mail atarken fyi falan de, Plaza'da çalıştığın belli olsun, Dadın Britanya'nın göbeğinden gelmişti ya, hah işte ondan
22- uzun konuşma, uzun konuşan kısa dinlenir, executive özet geç, hoş bir dil kullan, zeka pırıltın fark edilsin
23- yemeğe gidildiğinde olabildiğince yavaş yemeye dikkat et, öküz gibi tabağını bitirme, hızı karşındaki yöneticiye göre ayarlayabilirsin
24- şirketin 1 numarasına asla ama asla cücük hareketi yapma
25- çay ikram etmeye bayılırlar, köylülüktür, içmesen de içiyor gibi yap, dişim ağrıyor falan gibi bahaneler bul
26- selling more than telling, işinizi iyi pazarlayın yoksa ekip sizi yer, üzgünüm Darwin rulez!
27- yaptığınız işi kayıt altına alın, sayılarla konuşun, rakamların harika bir dünyası vardır
28- bebeği olan ekip arkadaşını sabırla dinleyin, gülümseyen maskenizi takın, çünkü en önemli şey 5 dakikalık zevkin ürünü olan o zigotun, 9 ay sonra çıkıp sıçması, ağlaması, salyasının akmasıdır(aslında ortalama 6,5 dakika sürüyormuş)
.
.
.
.
.

Sıkıldım, sonra devam ederim belki

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder