İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

2 Aralık 2013 Pazartesi

No masa No telefon No pasaran!


Bir ilk iş günü klasiği daha doğrusu Coco klasiğini anlatayım size ilk gün deneyimi diye bir şey var. Ve ben yıllardır çalışan bir işçi olduğuma göre...



Normalde gelirsin, sabah servis alır, bilgilendirme yapılmıştır, masan ve it zımbırtıları ayarlanmıştır, girişte buddy ya da ik'dan biri seni karşılar, masanda welcome Coco kiti hazırdır, tabii projelerde çalıştığım için bunlar çok sonradan normal bir iş bulduğumda oldu.
  • Mesela bir keresinde servis almadı,
  • Mesela bir keresinde hatırlarsınız sabah başka akşam başka servis varmış evden bayağı uzak bir yere gitmiştim,
  • Bir defasında yeni taşınılacaktı sadece masa vardı, zımba falan yoktu,
  • Bir defasında 1 yıl boyunca başka bir departmanın stajyeri gözükmüştüm, ilk günden nasıl kaydedildi sen düşün,
  • Bir defasında bozuk olan havalandırması bir türlü tamir edilmeyen ofiste bilimum hastalığa yakalanmıştım, aaa sizde rapor nasıl oluyor demişlerdi,
  • Her keresinde yeni taşınmış olurlardı ofise, yerleri değişmiş olurdu...


Sonra işte oryantasyon dönemi başlar 1-2-3 hafta, departmanlara tanıştırılma bir nevi kotilyon gibi düşünebilirsiniz bunu, sonra işte kurum kültürüne göre enseye şaplak falan.

Ona bir oda verin eğer mülakat yapmasını istiyorsanız, ona bir masa verin, hiçbir şey veremiyorsanız bir huzur verin rica ediyorum, freelance çalışmıyorsa bazı  şeyleri vermeniz gerekiyor hacı. Bir defasında Bursa bölge'de oda kalmamıştı da açık ofisin ortasında mülakat yapmak zorunda kalmıştım, rezillik, alçaklık ve de çukurluk canım başka bir şey değil, adayın yaşadığı mülakat deneyimine bak, Coco'nun işinden soğumasına gel, e bunun dönüşü muhteşem olmuştu bölge müdürüne çok güzel ayar verilmişti, içimin yağları erimişti.

Ona bir masa ver, çm agentlarının bile bir masaları, kübikleri, kutuları oluyor, ona bir dahili hat ver kendi telefonunu kullanmak zorunda kalmasın, ona giriş kartı ver ki öyle her yere girip çıkamasın, takip edilsin. Onu ilk gün en az 26 kişi ile tanıştır, isim hafızası kötü olduğu için bir çorba olsun. 





Listening, team playing, story telling bunlar önemli şeyler hacı.

Adayın makinesi bozulmuş, üzerine ejderha gibi parça püskürtmüş falan, dalek'ten hallice durumlar sen ne diyorsun?

Halime bak dertli çal kemancı başımın tacı gitme bu gece sen de kal benim halim çok acı, çay içiyorum canım.

Hadi öperler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder