İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

25 Mayıs 2013 Cumartesi

Adayların harika dünyası

İş aramak zor empati kurabiliyorum o konuda, hatta bir şey söyleyeyim sana/size inanabiliyor musun bu ara ben bile iş arıyorum ben ben, Coco, hayırların yıkılmaz kalesi, dertlilerin köşe minderi, sevilmeyen anti Kahraman, rezillik ayakkabısındaki yapışan sakız...aha bu arada 300 Spartalı başladı, gözlere dikkat hemen gözlük takıyorum, Spartans! Tonight we dine in hell.
Ben de uzun süre iş aradım üniversite eğitimi sonrasında baya baya(gülücük burada) iş aradım, ne bankacılar, ne sigorta şirketleri, iletişimciler ve hatta turizmciler hayır dedim yo yo man dedim. 
Çok saçma sapan mülakatlara girdim, eğitim verme konusunda deneyimim olmamasına rağmen notlarımı da alıp gelip eğitim vermem falan istendi, maaş/ücret beklentisinde bu kadar sana yeter yea biraz idare edersin diyenler, servis yok 3 araç değiştirmek senin için sorun olmayacaktır diyenler, bekarsın  o zaman bölgelere sen gidersin diğer arkadaşlar evli diyenler, Magic mushroom serbestte benim mi haberim yok, bir alice harikalar diyarında gibi kafam mı güzel, kafam güzel ona kimse bir şey demez de, bu yaşadıklarım gerçek mi?

O ne özgüven o? 

Şuursuzluk bambaşka  bir konu, aşırı özgüven falan, benim bu halim yılların ürünü öyle her işe ok dememem insanların sen çalışmak istemiyorsun galiba yorumuna neden oluyor bazen ama öyle değil kazın ayağı, yanlış işte çalışınca mutsuz oluyorsun, daha mutsuz olacak yer kalmadı benim hayatımda.
Tokalaşmak için elini uzatmayan ayılar mı dersin? Acil toplantı ayağına yemeğe gidip seni 1 saat bekleten mi? Cv'yi incelemeden saçmalayanlar mı? Kendi ulaştığı halde neden başvurdunuz diyenler mi? Uzman diye çağırıp asistanlık teklif edenler mi? Liste çok uzun ..
O zamanda şekilci bir pisliktim, görüşmeye gittiğimde saçlarım fönlü tırnaklarım french ojeli gömleğim mutlaka beyaz! Çanta ve ayakkabı istediğim gibi!(hala öyle)

Yıllar sonra lanetlendiğimden midir nedir bilmiyorum, aslında çok renkli mülakat süreçleri geçirdim ama cidden çok değişik adaylar ile tanıştım.
Füzo tayt giyen.
Sakız çiğneyen.
Alkol almış gelmiş, ohhhhhhhhh.
Kafada güneş gözlüğü, buna gerçekten anlam veremiyorum, kapalı ortamda mesela 4 duvar ya da 3 duvar 1 yekpare pencere ya da full cam odadayız, olayın nedir ablacım/abicim ağızda sakız, kafada gözlük, badana stayla makyaj, file bluz tarlabaşındayız sanki!
Bir rahatlık, bir oyunbazlık, göz kırpmalar, gerdan kıran adayım oldu benim yea.

Yapma canım, yapma arkadaşım,

Sana şirketi anlatıyorum, pozisyonu anlatıyorum hala bana haftaiçi her gün gelecek miyiz yeaaaa diye soruyorsun? Mal mısın? Home Agent home Officer dedim mi ben şimdi, etkin dinleme "0" otur.

Amcasının baldızının eltisinin kuzeni şirkette müdür, adını bilmiyor, müdür dediği kişi muhaberat çıkıyor hayır sonuç müdür olmasına göre değişmeyecek ama mülakat formunda yazımın yanına yorum yazılan bir iş ortağıyım ben fazla şaşırmamak gerek.
Allah rızası için telefonda konuşmaktan korkma, soru sor, sor benim ya da asistanın işi sana bilgi vermek, saçma sapan bir görüşme için gelme.
Beklentilerin konusunda açık ve net ol, kimse sana gül bahçesi vaad etmiyor, ütopya değil, ayrı dünyaların insanları olabiliriz belki ama biraz şöör ya şöörsüz adaylar da bir yere kadar sempatik.
Bazen şirketi incelesen mesela ya da pozisyon ile ilgili sorsan soruştursan negzel olur.
Stres yapma, sen harikasın sadece kendini ifade et yeter.
Eski şirketine bok at yöneticini yerden yere vur evet bizim senden beklediğimiz bu, ne kadar ezildiğini dünyanın ne kadar boktan olduğunu bir de senden duymak İnan bizi motive edecek.
Dinleme sen beni dinleme ki ne zaman geri dönüş yapacaksınız, ha yani olumsuz olsa da dönüş yapacaksınız de, yetmedi tehdit maili at, bana bak kızım de!( kimse bana kızım diyemez !!!! Marty mcfly stayla).
Psikolojimi bozdunuz diye mail at ki daha da güzelleşsin dünya.
Eve gidince ara ben eve geldim haber bekliyorum sizden de.
Sosyal medyada açık profil kullan, yetmedi görüşmeci hakkında işkembeden salla, bak bu harikadır.
Pozisyonun sana uygun olmadığını söyle, önce baya kasıl, ne veriyorsunuz? Siz bi anlatın falan diye güzel bir giriş yap ki sana tapalım, peygamberliğini ilan et ki peşinden gelelim, çölde ütü bul voltron oluştur götü ol. Sonra ya ben bu işi yaparım yeaaa diye pozisyonu tekrar talep et, tabii tabi sesli düşün:)
Şakalar komikliklerin ardı arkası kesilmesin...

Aslında sadece kendin ol sevgili aday, o yayılmış ağzını topla, salyan bir akmasın, Türkçe yabancı dilin gibi davranma, yaneee, handle ediyorum, bu hiç match etmiyor deme, zaten pozisyon için uygun olduğunda hiçbir aklı başında ikacı seni göndermeye kıyamaz.
Pamuklara sararız lan seni, teklif yaparız, pışpışlarız, oryante ederiz, yardımcı oluruz, güzin abla staylaya bağlayan bile gördüm, ben hep siz derim mesela.

Gökten sapır sapır diye başlayan el hubb şarkısı size gelsin

Always yours,

Coco










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder