İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

2 Şubat 2013 Cumartesi

white collar/beyaz yaka

yaptığım iş muhteşem insanları işe almak(beyaz yakalıları),

onlara yeni fırsatlar sunmak,

yeteneklerini değerlendirecekleri yeni şirketlerle onları buluşturmak,

danışmanlık pek keyifli, aynı zamanda zorlayıcı,

işe ilk başladığım yılları düşünüyorum o zaman daha kolaydı, bir satış ekibi müşteriler ile görüşür, işi geliştirir, sonrasında pozisyon bilgileri gelir ve çalışılır.

sonra işler getting ugly olmaya başladı, sanırım krizler ve sonrasında vampir bir sistem işlemeye başladı, işe alım danışmanları asıl işlerinin dışında müşteri görüşmelerine de gitmeye başladı, sonrasında bu hedefleri de oldu, müşteri ziyareti*pozisyon kapama*akbil:)

adecco'da bile işlerin değiştiğini duymuştum o zaman, manpower'da da hedefler abartılmıştı, hatta ranstad'da kariyer.net üzerinden cv görüntüleme sayısına kısıt getirilmişti.

bense bir işe alımcının ayrıca satış hedefinin olması konusuna pek sempati ile yaklaşmıyorum, tamam iç müşteriye bir noktada satış yapıyoruz, şirketi temsil  ediyoruz ama ayrıca bir satış hedefin ya da self motivated olayına girmek zorunda değil ik'cı. çalıştığın şirket seni mutlu etmeli, y kuşağı için biraz zorlayıcı bu söylediğim ama çalışan markası ön plana çıkıyor.

şimdi aklıma görüşmeye gittiğim danışmanlık firmaları geliyor, gelin tarihin tozlu sayfalarında gezinelim,

NBS, bostancı da ido iskelesine oldukça yakın bir yerde, yazlıktan gitmiştim o görüşme için, mülakata 2 danışman ile girmiştim ve bana neden ayrıldığımı sormuşlardı, maaş ödemelerinin düzensizliğinden söz etmiştim, kaç ay üst üste alamadığımı sordular 2 dedim, "sadece 2 mi?" dediler, Kaç ay daha beklemek gerekir anlamadım, biraz değişik gelmişlerdi o zamanlar.

ÇÖZÜM İnsan Kaynakları: pendik'te saçma sapan minicik bir şirket için yönlendirilmiştim, ama öncesinde bir apartman dairesinde konuşlanmış bu danışmanlık firmasının kapısından içeri girince karşılaştığım şahane kavrulmuş soğan kokusu ile hatırlayacağım. öğle yemeğine yakın bir saate davet edilmiştim, ve yemeğimizi burada yapıyoruz demişti bana yönetici...

Adecco, eski yapılanmasında levent'te görüşmem olmuştu, yine de profesyonel işler çıkar onlardan
bir banka için toplamda 7 görüşme ve sınav organizasyonu yapılmıştı:) şimdilerde genel müdürlükleri anadolu yakasında daha önce harbiye'delerdi.

can gülkesen, bu adam izmir'den gelmiş ataşehir civarında yerleşmiş, ofiste sigara içiyorlar o kadar profesyoneller

MY executive, muhteşem bir yer, akaretlerde, yardımcıları bir şey içmek ister misiniz sorusunun akabinde su deyince "memnuniyetle" cevabını veriyor:) Aslı Colley ile görüşmem olmuştu, şunu söyleyebilirim, görüşme sırasında kendinizi çok rahat hissediyorsunuz, pozisyon ile ilgili süreç olumlu sonuçlanmadı ama çok pozitif düşüncelerim hala var, manzarası da çok güzel ofislerinin, Aslı hanım'ı bu yıl çalıştığım projede tekrar gördüm çok da mutlu oldum.

DSG, komik bir yer, 2 kardeş galiba firma sahipleri, beni yanlış kardeşe yönlendirmişler, biz bayağı bir sohbet ettikten sonra "neden ilanımıza başvurdunuz?" dedi yetkili abi, ben de görüşmelerin klasiği bir cevap verdim "ben başvurmadım, siz çağırdınız." sonrasında önce özür diledi, sinirlendi, asistanı çağırdı, fırçaladı yanımda, sonra beni uğurlamak için hamle yaptı, ve beyaz rengin bana çok yakıştığını söyledi, diğer yetkili abinin yanına gittim.

FAS danışmanlık , yetkili bir teyze var orada, görüşmeleri ingilizce yapıyor ve bence çok mutsuz.

Royal Executve Search, bu firma ile ilgili hatırladığım maslaktaydı, bulunduğum oda ormana bakıyordu, şimdi o ormana sanırım ali ağaoğlu at binmeye gidiyor, neyse mobilyalar evet mobilyalar hem çok şaşaalıydı hem de çok büyüktü i mean huge

yapı koordinasyon merkezi, döküntü bir binada çalışıyorlar, cumartesi de çalışıyorlar, c u hell

danışmanlık şirketi değil ama bombadır bak bu SHAYA aynı anda aynı ekipten iki kişiyi çağırmışlardır bomba, bu iki aday iki şahane bahane uydurup izin aldılar ve maslakta buluştular, lobide:)

ranstad, görüşmeye davet eder ama süreç hakkında bilgi vermez, en azından bana bilgi vermedi,

manpower, çok ilgili, sevgi pıtırcığı çalışanlara sahip, döner, bilgi verir, alternatif sunar, secret cv'nin müşteri ilişkileri ekibi gibi çok ilgilidirler.

daha anlatabilmem için kronikleri karıştırmam gerek,

to be continued diyeyim...


ps: film izlemeye vakti olanlar için neverwas ve hit&run kafa yormayan filmler, izleyin bence

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder