İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

11 Ocak 2013 Cuma

başınıza gelen en heyecanlı şey nedir?

bir üniversite ile birlikte bir proje yürütüyoruz o zaman,
ilanı onlar verecek ön görüşmeyi onlar yapacak biz de yönetici ile hop hop hop olumlu adayları göreceğiz, ok dediklerimiz programa başlayacak ve sonra teklif yapacağız sertifikaları aldıklarında.
sanki bütün olanlar önceden planlanmamış gibi, üzerinde hiç çalışılmamış gibi, o kadar toplantı hiç yapılmamış gibi...
ilk toplantıyı hatırlıyorum, kaynak yaratma adına gittiğimiz bu yolun o ilk habis adımını, satış tarafında bir departman müdürü kısaca jölekafa diyelim, bu amcaları bize çölde vaha bulmuş gibi getirdi, ikdan da yöneticim vektör daha önceden tanışmış, bana "cococum mömöt bey bu işin piri, satış tarafında bu kadar güçlü olması içime sindi..." hayırlara gelsin diyorum ve dalıyorum toplantıya. adam kaşarlanmış bir satıcı, hatrı sayılır firmalarda üst düzey pozisyonlarda çalışıp danışmanlık yapmaya başlamış, yanında drakula/frankenstayn bir yardımcı, neyse şekilci bir pislik gibi davranmayayım dedim ama hayatımın en uzun toplantılarından biri.
satışçı, babasını bile satabilir her an bize, bi de pepelek, allam dayanamıcam, kaşı gözü oynuyor, satışçı lan bu!! satışa getirecek bizi, ne rezillikler yaşacağız öngörüsü kehanet olup gerçekleşiyor. ilanı verecekmiş zaten hep boğaziçi, odtü başvuruyormuş bu amcanın ilanlarına(bak sen). adam mucize yaratıyor, bildiğin büyücü sihirbaz, ne yaptığını bilmiyorum ama bir garip sen benim sırtımı kaşı ben seninkini durumu yaşıyorduk,
çemkirmeyeyim dedim ama, istediğimiz sayıda adaya ulaşabilmeniz için, minimumda bu kadar cv'ye ihtiyacınız olacak dedim, haaaaeeellederiz diyor, ve herkes kafa sallıyor embesil, yanımda muhteşem var sadece bakışlarımla konuşuyorum onunla ve oda benim gibi içinden kahkahalar atıyor, let the fun begin.
neyse gel zaman git zaman, yaklaşık 3 hafta sözleşmelerin satınalma tarafından geçmesi bekleniyor, bunlar ilanları veriyorlar, planlanan mülakat tarihini de 1 hafta öne çekiyorlar adam bildiğin vampir, sürekli arayıp taciz ediyor, faturalar bilmemneler, bu olayın içine nasıl çekildim anlayamıyorum.

al bu da bize ayarladıkları mülakat odası, mülakatın ortasında temizlik görevlileri girip arkadaki abajuru alıyorlar otto, kendini tutamıyor burada görüşme yapıyoruz diyor, hey gidi ottoya bak, anarşist düzen karşıtı otto kurumsallığın dibine vuruyor.

mülakat günü iki ayrı yönetici ile günü paylaşıyorum, sabah biri geliyor o gün doğum günü bay acil, hatırlarsınız belki çok acildir işleri hep acildir ve mailleri xxx cnm diye bitirir, evet. bay acil ile birlikte giriyoruz, 2. mülakattan sonra çok işim var bugün de doğum günüm deyip gidiyor, diğeri ise otto, otto değişik bir müdür, gmy'si tarafından aşırı şişirilmiş egosu, üst yöneticileri şirketten dehlenince havası söndü gerçi(proje bitiminde son kalesi olan BENimgidişime çok üzülecek/ilerleyen bölümlerde anlatırım görüme odasından çıkartmamıştı beni dışarıya GM'ye sgk girişi gerçekleşmemiş olan adayın o gün işbaşı yaptığını söylemeyeyim diye). günün sonunda ilk mülakatlar bitti ve adaylar konusunda konuştuk, 2 turlar 1gün sonra idi..

oklenen adaylar programa başladı, bitirenler iş teklif formları sunulacak, bay acil iş teklifindeki rakama varana kadar paylaştı adaylarla bilgiyi, nedir bundan sonra olacak? aday ile evrak listesini paylaşıyor olacağız, evraklar gelecek ve işbaşı tarihi.

hayır öyle olmadı,

aynı esnada paralel evrende



limon diyelim adaya, limon geliyor, bay acil ile son görüşmeyi de yapıyor, sonra çıkışta bay acilin asistanı nülgül var,nülgül'ün temizlik görevlisi ile kendisi hakkında konuşmalarını duyuyor, aslında olumsuz değerlendirildi vs...

Limon bomba olup düşüyor genel müdürlüğe, telefonu bana bağlıyorlar saf ben sürecin devam ettiğini, bir iletişim kazası olduğunu iletiyorum ilk şokumu atlattıktan sonra ki bu arada ekip tepemde, terslik olunca voltron'un götü oluyoruz hemen canım, ekip candır.
limon ikna oluyor gibi kapatıyor telefonu, hemen bay acil'i arıyorum whatta fuck diyorum, who the hell r u diyorum, r u embesille? diyorum kabul etmiyor tabii yaptıkları gerzekliği.

vektör'e söylüyorum, vektör'de kızdı, ileride konuşulmak üzere not alıyor, aradan 1 sat geçiyor, limon genel müdürlüğe gelmiş işe giriş evraklarını istiyor.
iniyorum resepsiyona ve onu bir toplantı odasına alıyoruz, ve anlatmaya başlıyorum, bu arzu etiğimiz bir şey değil, talihsiz olay için öncelikle özür diliyoruz diyerek giriyorum konuşmaya, biz derken ben ve hayali arkadaşlarım. limon çok kızgın yüz ifadesi hem gergin ses çatal birazdan kırılacak ve ağlayacak,şirkete sayıyor, her an sosyal medyada rezil olabiliriz, skandal!!
hemen kafa sağa eğilir seni anlıyorum ifadesi ile hafifçe kafa aşağı yukarı oynatılır ve samimi bir şekilde sürecin aslında nasıl olması gerektiği konusunda bilgi verilir. doğru yerdesin, doğru ellerdesin o hayvanat acil'in ben azına.... diyen iç ses.
neyse limon insan çıktı, pozisyondan çekilmek istediğini ama oluşacak farklı açıklarda şirket için değerlendirilmek istediğini iletti, ve acil'in bir pislik olduğunun altını çizdi ve sonrasında "Coco hn. size de çok mahcup oldum, anlayışınız için teşekkürler" dedi.

çıktığımda ekip beni bekliyordu, vektör beni bekliyordu, heyecanlı heyecanlı anlattım olanları, bir kez daha dünyayı kurtarmıştım, evet.

p.s.: acil'in de ormanı yanmış evet, suç onda değil onun ormanını yakanda.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder