İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

10 Haziran 2013 Pazartesi

Başarı öyküsü


Nasıl süper Kahraman oldum?

Şimdi sana bunu okuyan çok acayip bir sır vereceğim.

Önce başar, minik başarılar, sonra uzun vadede terfi almış ol.
Bundan sonra yapacağın şey geriye dönük başarı hikayesi yazmak olacak.
Bir steve jobs olamazsın artık, garajda yeni dünya için harikalar yaratamazsın.
Ama yaptığın işin hakkını ver, iyi yapamıyorsan süsle, benim gelişim alanım bu çıkmıştı, çıktı iyi ama bunu süslemek gerek dedi vektör bana, vektör eski yöneticim hatırla biraz, buna odaklan.
Dolayısıyla işini yap, süsle, 2.5 saatlik işi 5 güne yay,
Yuvarlak cevaplar ver.
Sen babanın gözünde hain bir pırıltı iken bunu yapan insanlar vardı, hala var.
Farkın yoksa fark yarat yaratamıyorsan üzgünüm hacı süslemek şart.
Diyelim ki türlü bizans oyunlarını kullanarak başarı elde ettin, tamam. 
Şimdi yapacağın geriye doğru bir başarı hikayesi yazmak.
Çok fakirdik biz, bize gülüyorlardı, inanmıyorlardı... Ama yılmadık( farkındaysan biz dili kullanıyorum, öeh)
Çalışmaya devam ettik, başlatacağımıza inandık.
Sonra araya milli değerler falan koy.
Sonra belirgin anahtar ifadelerin olsun.

Mesela Roma'da olduğum dönemlerdeydim, umudumu kaybetmiştim, çok çalışıyordum, olmuyordu, Türkiye'ye dönmeyi düşünüyordum( burada yurtdışında değil isen şehirdışı kartını oynayabilirsin) yine öyle günlerin birinde bir restauranta girdim, çok yorulmuştum, her şey üstüme geliyordu bir işaret bekliyordum. Meğer girdiğim mekanın işletmecisi türkmüş, duvarda Atatürk'ün gençliğe hitabesi asılıydı, okumaya başladım( ve o anda bir epifany yaşadım, kafamda bir hare ve ışık hüzmeleri ameno falan çalıyor kulağımda) "muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur" yazısını okudum.
( bana bir gülme geldi deyip başarı hikayenin içine edebileceğin gibi) işte o an gözlerimdeki yaşı tutamadım ve dükkandan koşarak çıktım, hırsım beni olumlu yönde motive etti, yılmadım, başardım.
Ve işte şimdi buradayım, bu görmüş olduğunuz...

Diye gidebilir, iş dünyası kelebekleri boktan ama şirin bu tür hikayelere bayılır, Afrika'da her sabah bir ceylan uyanır:) aynı zamanda bir Aslan'da uyanır.
İşte oradan bağlamasyon aslansın sen kapansın sen.





Şimdi kıçını kaldır, bir şeyler Başar, sonra ilkokul kompozisyon terk halinle git başarı öyküsü yaz, subliminal sana yardımcı olacağı gibi yaratıcılığınla mitomanik hallerde sergileyebilirsiniz,iş dünyası olur öyle.

Coco,

Jack's broken heart

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder