İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

11 Haziran 2013 Salı

Bir networking yöntemi olarak DM'den yürüme

Yine martinimi yudumluyorum,

Valla bu hayat ayık kafa ile çekilmiyor an itibari ile, yeşil zeytinleri poşeti ile koydum, kürdanları hayal kırıklığı ile batırdım üzerine. Loop'ta en bayık, en depresif şarkılar, ev inliyor.

Neye uğradığımı şaşırdım, o şaşkınlıkla giydim adidaslarımı biliyorsun neşeli olduğumda turuncu nikelar olmadığımda siyah kara kapkara olanlar. Bibendum halimden memnun değildim bahar sonunda diego ile konuşurken kendisi çok değerli bir dostum, genelde sakin, iyi bir dinleyici olan diego keskin zekası ve  harikulade espri anlayışıyla günümü şenlendiren bir cüce efendi. Madenler uzmanlık alanı olduğu içn öyle diyorum:) neyse Nisan'da konuşuyorduk hedefler planlar üzerine, hayatta hedeflediğim çok şey yok benim emekli olup şarap bağı işleteceğim, devlete hayvani vergiler vereceğim falan, kısa vadede dizimdeki sakatlık geçmediği için spor yapamayacağım ama kilo vereceğim dedim oda kendi planlarını anlattı, hedef koyduk. 29 Haziran'a kadar 10 kilo vereceğim dedim, über uçuk bir hedef, yok artık. Onun da hedefleri var ama daha mantıklı, zaten yaz geliyor her plaza kadınının ortak derdi değil midir?

Bu noktada aklıma ateş geliyor, mülakatlara ara verdik yemeğe gidelim dedik hava zaten sıcak, buna rağmen iskender var dediler geldik diyerek ünlü bir kebapçıya gittik, Ceydayı hatırlarsınız hem platonik aşıktı Ateş'e hem de kocasını aldatıyordu sonra kocasının adını dövme yaptırdı koluna, hah işte onunla gittik yemeğe, sağolsun bizi yalnız bırakmadı, söyledik harikulade alexanderlarımız 3 dakika sonra geldi. Yanında geleneksel bir şıraları var onunla servis edildi.  Neyse yemeye başladık bizim ki Coco bu kaç kaloridir, bunun için ne kadar koşacağız diye sorunca kafamda ağzının üzerine kaşıkla patlattım, yani bi sus, şurada hobbitlik yapıyoruz öğlene kadar 10 aday ile görüştük ve biliyorsun yemek yemek hobim. Üzerine çok değişik bir helva/tatlı geldi. Sonra hesap, ödendi, incelendi, fazla bulundu, yahu şirkete charge edilecek, nedir yani? Bunun için zaten bir bütçemiz var, feribot, uçak, araç bütçemiz olduğu gibi.
Neyse yiyorsan kapat çeneni, hem nedir taam iş arkadaşları ile birlikte olma demiştim ama yani bir centilmen olarak lütfen paradan bahsetme. Ayrıca yiyorsan ye vicdan yapma, rakı içen ölmüş de su içen de ölmüş, kaçın kaçınnnnnn iğrenç bir espri yaptım.

Neyse verdim 6,5 kilo 2 hafta içerisinde 3,5 kilo verirsem hedefime ulaşacağım, başarı mıdır bu? Hayır değildir. 

Gün boyu maillerimi temizledim 957 maili okurken bir de eski mailler takıldı gözümü saat 5ten sonra oturdum okudum okudum, ne komik şeyler olaylar olaylar. Yemek yemedim naturmorta verim kendimi saçmalığın zirvesindeydim meyve yerken bir yandan likör hüpletirken akşam yemeğini pas geçtim. Böyle neşeli neşeli saçmalarıken diego beni bir tersledi, abowwwww. Diego bi dur Allah'ını seversen zaten ortalık karışık...
 Göbek mi lan o?

O hızla Lecarnitin içtim çıkmadan evden, giydim aeropostale in kışlık aşortmenlerini, taktım hoodu koşmaya gittim, sağ dizim bok gibi an itibariyle, geldim buhar zehirlenmesi yaşadım 1 saat, hacı halay çeksem yanaklarım o kadar kırmızı olmaz, alyanak balyanak bir haldeyim.

Spor yapın, bibendum olmayın, bikini mayo olayına hiç girmiyorum.

Tüm bunların ışığında kahramanımız haftasonunu sahilde geçirmeyi planlıyor, uçak biletleri çok şahane.
*******
Hop değiştirelim konuyu

Bir networking yöntemi olarak DM'den yürümek:

İşyerinde yeni gelen cıvıra oryantasyon zamanı iyi davranırız hatta özel hissettiririz biz, en azından benim ekibim öyleydi.
Zaten güleryüzlü çocuklardık, iyileştirme de yapıyorduk, ik şirketin sevilen yüzü olsun diye bildiğin maymun olduk.
İt(ayti) ye yeni birini aldık, acil ihtiyacımız vardı. Sonunda bulduk, aytinin hâli içler acısı müdürler süper mini etekleri ile dolanırken yeni gelen asistana bizim imajımızı zedeliyor falan diyorlar o derece harika bir haldeyiz.
Neyse benim ayti elemanları ile aram hep iyi olmuştur, Ali, Gökmen, hakan, Fırat, Cüneyt anla yani so lovable bir insanım, nerede yasak bir şey varsa bana açılır, müzik arşivleri paylaşılır, patron maillerimi okuyor ise haber verilir(kurumsal demiyorum bu davranış şekli için ama ayticiler beni sever).
Neyse elemanın adı janer olsun, başladı işe, hoşgeldin maili atıldı, kit verildi, buddysi ayarlandı, oryantasyon toplantısı için davet maili gitti, eğitimleri atandı falan, olan ondan sonra oldu zaten. Sıradan ik ekibini önce Facebook'tan ekledi, gün içerisinde iş ile ilgili soru sorar gibi yapıp sonradan bildiğin dm'den yürüdü hatunlara, piğğğğğğ, sen bizim nasıl bir klan olduğumuzu biliyor musun? 
Şimdi normalde şu olur, iç yazışmaların trafiği takip edilir, mesela msn gibi uygulamalar falan vardır satır/kelime sayısı içerik falan detectore takılır bebeğim(ewww içme Zerrin kaçtı). Çm de mesela çat 4 agenti sepetlemiştik, meğer grup yapıyorlarmış bunlar, daha detaya girmeyeyim, hollaley hacı ekip liderine deşifre edilmiş yazışmaları verirken ki halimi görmeliydiniz ekip liderinin yüzünü görmeliydiniz, iş akdi fesih canım, tazminatsız falan.
Sonra bizim janer, Facebook'tan da rahatsız etmeye başladı, hoop direktöre gidildi, hoop departman yöneticisi çağırıldı, hoop uyarı ve çat, oryantasyon döneminde bacılarına sarkmaktan şutingen oldu.

Tabisii her networking çabası bu şekilde sonlanmaz:) linkedinden eklemek caizdir, önce profesyonel eklersin, sonra günaydın mailleri atarsın, sonra yemekte hello dersin, sonra starbucks'ta alan bi drink alırsın mint mochalar falan, bu arada boykot etmediğini düşünüyorum, ha fiskos: starbucks  shaya grup Ofisi'ni maslaktan Anadolu yakasına taşıyor, ben Ümraniye diye biliyorum, neyse sonra bir akşam öyle yemeğe falan davet edersin hop al sana sosyal networking oldu mu:) bol şans, Facebook olur, instagram, messageme falan, işte bunlar hep seks. Gerisini sen halledersin.

Ha ama bu demek değil ki inşaatçı stayla yapamazsın, çıkartma ceketin cebinden kartviziti, iphone'da tarat falan bunlarda ciks, ya da pilav yemeye giden teşgilat hesabı kartlar havalarda da uçuşabilir.

Gülsün'ün bahsettiği asansör cümleleri de işe yarayabilir,

Her yerden yürürsün pampa, yeter ki ilk adımı at, gerisi gelir.

Konu ile ilgili güzel yayınlar var ben şahsen Türk Abi'lerin yayınlarını tavsiye etmiyorum, öyle işte.




 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder